ג'ובאני פררו: הבעלים של נוטלה, קינדר ופררו רושה

מי אתה ג'ובאני פררו? כך הפך בן הדור שלישי למשפחת פררו את העסק המשפחתי לאימפריה, ועל הדרך לפרסם גם שמונה ספרים.

מערכת ice | 
ג'ובאני פררו (צילום יוטיוב/ askanews)
ג'ובאני פררו יליד 1964, הוא איש עסקים, סופר ומיליארדר איטלקי, הבעלים של קונצרן מוצרי המתיקה פררו המחזיקה במותגים דוגמת נוטלה, קינדר, טיק טק, ת'ורנתון ומון שרי. הונו של פררו, נכון לקיץ 2022 (על פי המגזין פורבס), עומד על 33.3 מיליארד דולרים ומציב אותו גבוה בצמרת האישים העשירים באירופה.
ביוגרפיה עסקית
פררו נולד בעיירה האיטלקית פרגלינו, דור שלישי למשפחת פררו המפורסמת, בעלת תאגיד הקונדיטוריה הבינלאומית הנושאת את שמה – ומזוהה בעיקר עם ממרח האגוזים נוטלה וביצת השוקולד קינדר ושוקולד פררו רושה. בשנת 1975 עבר ללמוד בבריסל, בירת בלגיה, שם השלים את לימודיו התיכוניים. לצורך לימודיו האקדמיים בתחום השיווק, עזב פררו את אירופה לארה"ב, שם למד בלבנון ואלי קולג', מוסד אקדמי פרטי בפנסילבניה.
עם דיפלומה ביד, שב פררו ל"יבשת הישנה" והחל להשתלב בעסק המשפחתי, להשתפשף ולהתקדם במעלה ההיררכיה. בגיל 33 מונה לתפקיד המנכ"ל, לצד אחיו הגדול פייטרו. בעקבות מותו של האח מהתקף לב ב-2011, בעת מסע אופניים בדרום אפריקה, נשאר פררו כמנכ"ל יחיד.
כאיש החזק בפררו, הוא חתום על מספר מהלכים עסקיים, שהעצימו את עוד את האימפריה המשפחתית. כך למשל, ב-2015 הוביל פררו את רכישת השוקולטייר הבריטי הנודע ת'ורנתון בכ-170 מיליון דולרים. ב-2018 רשם פררו רכישה מרשימה עוד יותר: תאגיד נסטלה האמריקאי בעסקה בגובה 2.8 מיליארד דולרים. בנוסף, השתלט פררו על שוק אגוזי הלוז, כשהקונצרן שלו הוא הספק הגדול בתבל. 
על פי פרסומים במהלך העשור שעבר שילם פררו לעצמו ולמשפחתו למעלה משני מיליארד יורו בדיבידנדים. ב-2017 נפרד פררו מתפקיד מנכ"ל התאגיד (לאפו סיווילי מונה במקומו), ומאז הוא משמש יו"ר ההנהלה ומתמקד בגיבוש ופיתוח האסטרטגיה העסקית של הקונצרן.
מסמן את היורשים
פררו נשוי לפאולה רוסי והוא אב לשני בנים  ברנרדו ומיקלה - שכבר מסומנים כמי שבעתיד ייכנסו לנעליו בניהול הקונצרן. הוא ומשפחתו מתגוררים כיום בבריסל. בשנת 2012 זכה פררו להוקרה מיוחדת מטעם הקרן האיטלקית-אמריקאית על הישגיו העסקיים הבינלאומיים.
לצד תחזוק העסק המשפחתי, פררו הוא גם סופר פורה, עם רזומה הכולל שמונה ספרים, ופילנתרופ. באמצעות הקרן המשפחתית, הוא מעביר סכומים נכבדים למגוון מוסדות וארגונים. עם פרוץ הקורונה נרתם פררו יחד מיליארדרים נוספים באיטליה, בהם ג'ורג'יו ארמני וסילביו ברלוסקוני, למאבק במגפה עם תרומה של למעלה מ-60 מיליון דולרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה