קריירה ולימודים

תסכימו לחזור לישראל? המדינה תשלם לכם 700 מיליון שקל

אושר בוועדת שרים למדע: תכנית חדשה לחיזוק המצוינות במו"פ וחדשנות באקדמיה: יותר 700 מיליון שקלים להחזרתם לארץ של טובי החוקרים בעולם
מערכת ice |  2
מענקים (צילום shutterstock, unsplash)
במטרה לחזק את המצוינות האקדמית ולשמר את מעמדה של ישראל בחזית החדשנות העולמית, ועל רקע האנטישמיות הגואה בקמפוסים של אוניברסיטאות המובילות בעולם משרד האוצר, משרד החינוך, משרד העלייה והקליטה ומשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, מובילים תכנית חדשה ועתירת תקציב להשבת טובי המוחות המחקריים לישראל. 
התכנית שתתפרס על פני כ- 7 שנים ומתוקצבת ביותר מ- 700 מיליון תעניק לחוקרים בכירים ופוסט דוקטורנטים השבים ארצה במסגרתה, מענקי מחקר במיליוני שקלים וזאת בנוסף לתקציבים ייעודיים לפתיחת מעבדות מחקר מתקדמות. 

שיתוף הפעולה הבין משרדי, הפועל לעידוד קליטתם מחדש של מדענים וחוקרים פורצי דרך בישראל, הוא צעד חשוב ונוסף במאבק הממשלתי הנחוש בהתפרצות האנטישמיות בקמפוסים ומרכיב משמעותי בהבטחת היתרון המחקרי והטכנולוגי של ישראל בעולם.
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ: "בימים אלו, יותר מתמיד, אנו אומרים לחוקרים/ות ישראלים/יות באוניברסיטאות המובילות בעולם- בואו הביתה.  כחלק מתוכנית הייטק שלנו, אנחנו משיקים היום תוכנית להשבת מוחות לאקדמיה הישראלית".
עוד הוסיף: "אישרנו, ביחד עם ות״ת, משרד הקליטה והעליה ומשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, תוכנית בהיקף של מאות מיליוני ש״ח בשנים הקרובות אשר תעניק מענקי מחקר בהיקף של מיליוני ש״ח לחוקר לטובת חיזוק המצוינות וההון האנושי באקדמיה וקידום המו"פ והחדשנות של מדינת ישראל. זוהי תוכנית פורצת דרך שתאפשר לנו לחזק את היתרון היחסי של ישראל, ולהשיב הביתה חוקרים/ות ישראלים/יות אשר מתמודדים עם גל אנטישמיות חסר תקדים. אני רוצה להודות לכלל השותפים שנרתמו למהלך".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כן בטח!!!!
    אנצי!!!! 05/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קודם המדינה מבטיחה דברים ואז שיהודים עוזבים הכל ואין להם לאין לחזור, אז היא אומרת להם תסתדרו לבד!!!!
    סגור
  • 1.
    בלי מחקר אין עתיד למדינה, גם על זה ויתרתם בזמנו (ל"ת)
    דורית 05/2024/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור