קריירה ולימודים

עובדי בזק בינלאומי במחאה, והלקוחות לא ישלמו על החודש האחרון

העובדים ממשיכים בצעדים הארגוניים לאחר שהנהלת החברה הודיעה על כוונתה שלא לפתוח את חדר האוכל, בלי מציאת פתרון הולם אחר. העובדים עוצרים גם הוצאת סחורה וציוד מהמרכז הלוגיסטי לכלל הלקוחות
כפיר אדר | 
מחאת עובדי בזק בינלאומי (צילום יחצ ההסתדרות)
מחאת עובדי בזק בינלאומי ממשיכה ואף מחריפה. בעקבות המשך הצעדים החד-צדדיים של ההנהלה עצרו העובדים את החיובים של הלקוחות עבור החודש האחרון. כתוצאה מכך, לא יוצאו חשבוניות וחברות האשראי לא יקבלו בקשות לחייב את לקוחות בזק בינלאומי. כמו כן, הפסיקו העובדים הוצאת סחורה וציוד מהמרכז הלוגיסטי לכלל לקוחות החברה. 
הרקע לעיצומים החדשים הוא הודעת הנהלת החברה לעובדים באופן חד-צדדי על כוונתה שלא לפתוח את חדר האוכל, ללא מתן תאריך יעד לפתיחתו או מציאת פתרון אחר. במשך חודשים רבים הנהלת החברה גוררת רגליים כשבפועל היא מקדמת את הפיכת חדר האוכל לחוות שרתים, בלי לתת מענה לעובדים.
לפני כחודש הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בבזק בינלאומי בעקבות התוכנית של הנהלת החברה ודירקטוריון קבוצת בזק לבצע שינויים ארגוניים משמעותיים שיפרקו את בזק בינלאומי לחלקים וימזגו אותה עם חברת הלוויין yes. הצעדים הללו צפויים לפגוע דרמטית בכ-1,300 עובדי החברה.
העובדים עצרו לאחרונה פרויקטים הקשורים לחברות פלאפון ו-yes וביטלו ישיבות משותפות עם שתי החברות. בנוסף, נעצרה העבודה על פרויקט CRM אלפא, כולל ישיבות, פיתוחים ועבודה על המערכת. גם פרויקט הסיבים "פייבר פלוס" נעצר.
לפני כשלושה שבועות הפגינו העובדים מול ביתו של יו"ר בזק גיל שרון ברמת אביב. העובדים החזיקו שלטים בהם נכתב בין היתר: "בזק – להרגיש בבית ולהרוס אותו",  "בזק בינלאומי זה הבית שלי", "העובדים זה לא מספר", "מגיע לנו יותר ממנכ"ל בשליש משרה" ו"לא זורקים לפח חברה מספר 1".
יו״ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט והייטק בהסתדרות, יקי חלוצי: "סגירת חדר האוכל לעובדים בלי לתת כל פתרון ראוי אחר היא עוד צעד שמראה לאן הידרדרה ההנהלה. כל זאת בשעה שמנכ"ל החברה רן גוראון מחלק לעצמו ולחבר מרעיו בונוס שמנמן של 8 מיליון שקל. לא מקבלים בונוס על כישלון ניהולי. אם מישהו מהמנותקים הללו חושב שהוא יכול לפעול חד-צדדית מעל ראשנו, הוא טועה בגדול".
יו"ר ועד עובדי בזק בינלאומי, לימור ליברמן-לביא: "שנת הקורונה החולפת הייתה מורכבת וקשה, ובמהלכה עובדים רבים נאלצו לעבוד מהבית על כל המשתמע מכך מבחינת הוצאות, ובמקביל ההנהלה חסכה הרבה מאוד כסף על חשבונם. עכשיו, כאשר העובדים חוזרים למשרדים, הנהלת בזק בינלאומי לא רק שסגרה את חדר האוכל שלהם כדי למקסם רווחים, אלא גם לא מוכנה לתת פיצוי הולם לעובדים שיאפשר להם לרכוש ארוחת צהריים במחיר הוגן. לצערי, ההנהלה לא רואה את העובדים ומנצלת אותם בצורה צינית תוך גרירת רגליים מתמשכת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה