קריירה ולימודים

פייסבוק, יוטיוב וטוויטר בהלם: טיקטוק גונבת להן מאות עובדים

הרשת החברתית הפופולארית בקרב צעירים "גנבה" בשנתיים האחרונות מאות עובדים מהמתחרות, תוך שהיא מציעה להם תנאים טובים יותר עבור אחת העבודות הקשות ביותר בתחום הרשתות החברתיות

יאיר מור |  1
טיקטוק (צילום pixabay)
ByteDance, החברה המפעילה את הרשת החברתית הפופולארית טיקטוק, צירפה לשורותיה בשנה האחרונה מאות עובדים ש"נגנבו" על חשבון פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב וטוויטר, כך מדווח היום (שלישי) העיתון פייננשל טיימס.
לפי הדיווח, ב-2021 הצטרפו ל"מרכז האמון והבטיחות" של הרשת החברתית, שמשרדיו נמצאים בלונדון ודאבלין, בירות בריטניה ואירלנד, מאות עובדים חדשים. לפי תחקיר של העיתון שעבר על פרופילים של רבים מהם ברשת החברתית העסקית לינקדאין, לפחות 190 מאותם עובדים הגיעו מחברות כגון Accenture, Covalen ו-CPL – שמות שאינם מוכרים לציבור, אך החברות שמאחוריהם מספקות שירותי סינון תכנים לרשתות החברתיות פייסבוק, אינטגרם, יוטיוב וטוויטר.
 
לדברי טיקטוק, ב-2020 היא גייסה כ-1,000 עובדים באירופה – רובם, ככל הנראה, לחטיבת סינון התכנים, ועתה היא מעסיקה בבריטניה ואירלנד "כמה מאות" אנשים בתפקידי סינון תכנים לשוק האירופי, ועוד כמה אלפים בתפקידים מקבילים לשוק הבינלאומי בקליפורניה ובסינגפור.
העיתון דיבר עם כמה מאותם עובדים, שאמרו כי בחרו לעבור מחברות מיקור-החוץ המשרתות את מטא וגוגל לטיקטוק משום שתנאי ההעסקה אצלה טובים יותר, היא מספקת להם חוזים ישירים ולא עקיפים, משכורות טובות יותר ותמיכה רבה יותר לאלה שמוצאים את עצמם במצוקה בעקבות התכנים הקשים שהם נחשפים אליהם במהלך העבודה.
קורמאק קינן, ראש מערך האמון והבטיחות בטיקטוק, מסר כי "ההשקעה המתמשכת שלנו בפעילות האמון והבטיחות שלנו משקפת את המיקוד שלנו בשמירה על טיקטוק כמקום ליצירתיות ובידור".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    העובדים כבר בדרך החוצה מטיקטוק
    פייסבוק 02/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שעות לא הגיוניות, תרבות עבודה רעילה ועוד שאר ירקות - העובדים שטיקטוק "גנבה" כבר מבינים שזה הזמן לחזור הביתה ויש כרגע בריחת מוחות החוצה. מספיק להסתכל על הזמן הממוצע של עובד טיקטוק בחברה כדי להבין מה קורה. הרבה עובדים פשוט ניצלו את טיקטוק כדי לחזור לחברה הקודמת בתנאים יותר טובים...
    סגור