קריירה ולימודים

דגלי פלסטין בהפגנות? ראשי האוניברסיטאות בדרישה ליפעת שאשא ביטון

ראשי האוניברסיטאות שיגרו הבוקר מכתב לשרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, בבקשה שתשמיע את קולה ותמנע את ההסתה והשיסוי המסוכן, לטענתם, ש"נעשה בחסות דיון פוליטי שכל תכליתו היא לסחוט אהדה מגורמים קיצוניים, משני צדי המתרס"
מערכת ice |  2
יפעת שאשא ביטון (צילום מסך ערוץ הכנסת)
ראשי האוניברסיטאות שיגרו הבוקר (חמישי) מכתב לשרת החינוך, יפעת שאשא ביטון. במכתב הם פונים אליה בבקשה למנוע את ההסתה "נוכח קמפיין מסוכן המכוון כלפיו אישית וכלפי המוסד בראשו הוא עומד", לדבריהם.
 
כך נאמר במכתב: "אנו, ראשי האוניברסיטאות, מבקשים לחזק דווקא בימים אלה את פרופ׳ דניאל חיימוביץ נשיא אונ׳ בן גוריון בנגב - נוכח קמפיין מסוכן המכוון כלפיו אישית וכלפי המוסד בראשו הוא עומד".
"הנשיא והנהלת האוניברסיטה, יחד עם אגודת הסטודנטים, ראשי התאים הפוליטיים וכמובן הייעוץ המשפטי של האוניברסיטה קבעו, בהישען על חוות דעת של המשנה ליועמ"ש לממשלה רז ניזרי משנת 2014, את גבולות האסור והמותר בהפגנה זו, החליטו בהסכמה על מועד קיומה ואף וידאו שהגבולות וההסכמות יישמרו בקפדנות. אוניברסיטת בן גוריון קיימה בפועל את ההגדרה: "מדינת ישראל יהודית ודמוקרטית".
 
עוד כתבו: "האוניברסיטאות בישראל הן הקטר, המגדלור והחלוץ לפני המחנה במגוון של נושאים, ובזכות מדעניות וחוקרים פורצי דרך, סטודנטים וסטודנטיות מבריקים ויצירתיים – מדינת ישראל ממשיכה להוביל ולשמש מודל לחיקוי. אוניברסיטאות חזקות ועצמאיות, המאפשרות חופש ביטוי במסגרת חוקי המדינה – הן אינטרס לאומי וקיומי של כולנו". 
"אנו פונים אלייך, כשרת החינוך של מדינת ישראל וכיו"ר המל"ג להשמיע את קולך ולפעול על מנת לעצור את מסע השיסוי המסוכן שנעשה לצערנו בחסותו של דיון פוליטי, שכל תכליתו היא לסחוט אהדה מגורמים קיצוניים, משני צדי המתרס".
אנשי האקדמיה החתומים על המכתב הם: פרופ' אשר כהן – יו"ר ור"ה ונשיא האוניברסיטה העברית, פרופ' מימי אייזנשטדט – נשיאת האוניברסיטה הפתוחה, פרופ' אלון חן – נשיא מכון ויצמן, פרופ' אורי סיון – נשיא הטכניון, פרופ' אריאל פורת – נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' אריה צבן – נשיא אוניברסיטת בר אילן, פרופ' רון רובין – נשיא אוניברסיטת חיפה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בזיון למדינת ישראל
    אזרחית מודאגת 05/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כנראה שהנשיאים דילגו על שיעור האזרחות בתיכון והחליטו שהם עושים לביתם
    סגור
  • 1.
    לבטל תקציבים לאוניברסיטאות ואז שיניפו איזה דגל שהם רוצי
    לבטל תקציבים 05/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לבטל תקציבים לאוניברסיטאות ואז שיניפו איזה דגל שהם רוצים , בחוץ לארץ אסור להניף דגלי אוייבים
    סגור