קריירה ולימודים

הוכרזו הזוכים בפרס נובל לכלכלה: אלו הכלכלנים שבחרה הוועדה

השלושה ביצעו מחקר על תפקידם של הבנקים, שסייע רבות בזמן המשברים הכלכליים האחרונים
מערכת ice | 
מדליית פרס הנובל לשלום (צילום freepik, יוטיוב)
הכלכלנים מארה"ב בן ברננקי, דאגלס דיימונד ופיליפ דיבוויג זכו בפרס נובל במדעי הכלכלה לשנת 2022 על מחקרם על בנקים ומשברים פיננסיים. ברננקי היה יו"ר הפדרל ריזרב בין השנים 2006 ל-2014 וכעת נמצא במכון ברוקינגס בוושינגטון הבירה. דיימונד הוא פרופסור בבית הספר לעסקים של אוניברסיטת שיקגו, ודיבוויג הוא פרופסור בבית הספר לעסקים אולין של אוניברסיטת וושינגטון ב סנט לואיס.
ועדת נובל אמרה שעבודתם בתחילת שנות ה-80 "שיפרה באופן משמעותי את ההבנה שלנו לגבי תפקידם של הבנקים בכלכלה, במיוחד בזמן משברים פיננסיים", ובכך שהראתה מדוע חיוני להימנע מקריסות בנקים. הם הוסיפו שהמחקר היה קריטי ביותר במהלך המשבר הפיננסי של 2008-09 ומגפת הקורונה.
 
הניתוח של ברננקי של השפל הגדול בשנות ה-30, הראה כיצד ומדוע "פאניקת הבנקים" הייתה הסיבה העיקרית לכך שהמשבר היה כה ארוך וחמור. עבודתם של דיימונד ודיבוויג, בחנה את התפקיד החשוב מבחינה חברתית שהבנקים ממלאים בהסדר הקונפליקט הפוטנציאלי בין חוסכים המעוניינים בגישה קצרת טווח לכספם לבין הכלכלה הזקוקה לחסכונות שיושקעו בהשקעות לטווח ארוך וכיצד ממשלות יכולות לסייע במניעת פאניקת בנקים, על ידי מתן ביטוח פיקדונות ולפעול כמלווה תהיה המוצא האחרון. הזוכים בפרס מקבלים 10 מיליון קרונות שוודיות (883,000 דולר) שיחולקו ביניהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה