כסף וצרכנות

דו"ח מדאיג: "ההכנסות של ישראל צפויות לרדת ב-25 אחוזים"

משבר האקלים העולמי שהתבטא בין היתר בשרב שחווינו בחול המועד, צפוי להשפיע לרעה על כל מדינות העולם גם בפן הכלכלי. מומחה מסביר כי בעוד הירידה הממוצעת בהכנסות העולמיות עד שנת 20250 תהיה 19 אחוז - בישראל הפגיעה תהיה קשה עוד יותר
מערכת ice |  5
אקלים (צילום vecteezy)
ההתחממות הגלובלית ומשבר האקלים מדאיגים לא רק את פעילי איכות הסביבה בכל העולם, אלא גם את הכלכלנים. בעוד את אחת מתופעות המזג האוויר חשנו בחול המועד עם 40 מעלות חום בתל-אביב, יתכן שהפגיעה הכלכלית תהיה קשה הרבה יותר.
מאמר שפורסם ב-17 באפריל בכתב העת הנחשב "Nature" סוקר את המשמעויות הכלכליות של שינויי האקלים, ומצא כי הכלכלה העולמית מחויבת להפחתת הכנסה של 19% ב-26 השנים הבאות. בידיעות אחרונות אף פורסמו אמש דבריו של ד"ר אבנר גרוס מהמחלקה למדעי הסביבה באוניברסיטת בן-גוריון, שהסביר כי מכיוון שישראל נמצאת באזור "אדום" – בארצנו צפויה ירידה של כ-25 אחוז בהכנסות, ולא ניתן לשנות את התרחיש הזה.
 
רק השבוע פורסם כי על פי נתוני הארגון המטאורולוגי העולמי (WMO), סוכנות מזג האוויר של האו"ם, יבשת אסיה הייתה האזור הנפגע ביותר ממשבר האקלים בשנה שעברה, כאשר איומי מזג האוויר והאקלים הקיצוני התגברו על רקע ההתחממות הגלובלית. על פי דיווח שנערך לאחרונה, שיטפונות קשים בסין ובצורת בהודו גרמו למרבית הנזקים הכלכליים של אסיה-פסיפיק בסך 65 מיליארד דולר בשנה שעברה.
לפי הדו"ח, אסיה מתחממת מהר יותר מהממוצע העולמי, עם עלייה במספר הנפגעים וההפסדים הכלכליים. טמפרטורות גבוהות במיוחד נחזו בשנה שעברה באזורים ממערב סיביר ועד מרכז אסיה, וממזרח סין ליפן, בעוד מדינות כמו יפן וקזחסטן חוו שיאי חום.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    צ
    צורי צוריאל 04/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש בעל הבית לעולם קוראים לו אבא שבשמיים תפנו אליו .
    סגור
  • 4.
    שטויות, אף אחד לא יודע מה יהיה מחר בבוקר (ל"ת)
    יצחק 04/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    איזה שטויות
    אורן 04/2024/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קשקוש בלבוש ! הכל יעלה פה המספרים מקום היקום תמיד כלפי מעלה ,לא מכיר את הכותב אבל הוא כותב שטויות של ממש !
    סגור
  • 2.
    תיפח רוחם של מחשבי קיצין
    בן דוד 04/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין קץ ..הכל מסחרה בעבדים בתחפושות שקר של פולטיקאים ומשפחות האליטה
    סגור
  • 1.
    שטויות במיץ
    כרגיל 04/2024/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מודלים של כלום ושום דבר. אנחנו באזור אדום, אין מה לעשות. בוא נשלם מס פחמן. זה יציל אותנו בטוח. חה חה חה, ממש בדיחה של מאמרים.
    סגור