כסף וצרכנות

סוגת חוטפת קנסות במיליונים: כך הפרה את חוק המזון

סוגת חוטפת קנס בעקבות בדיקת רשות התחרות שהחלה בעקבות מחאות הצרכנים אי שם בסוף 2021. כעת תידרש החברה לשלם 18 מיליון שקלים בשל הפרה של חוק המזון, לצד חברות נוספות עליהן הטילה רשות התחרות קנסות במסגרת הבדיקה שהחלה ב-2022
שירה יום טוב |  3
סוגת מייקרת מוצרים (צילום shutterstock)
הממונה על התחרות פרסמה היום (רביעי) להערות הציבור הודעה מוסכמת על כוונת חיוב, במסגרת ההסכמות אליהן הגיעה הממונה עם סוגת תעשיות בע"מ, היא תשלם 18 מיליון ש"ח לאוצר המדינה, בגין הפרות סעיפים בחוק קידום התחרות בענף המזון, העוסקים בהתערבות בשטחי תצוגה אצל קמעונאים ובשורה של המלצות מחיר לקמעונאים.
הקנס מוטל כעת לאחר שבראשית שנת 2022 פתחה הממונה על התחרות בבדיקה רוחבית של כלל ההסכמות הקיימות בין ספקי המזון הגדולים לקמעונאי המזון הגדולים הבדיקה התמקדה בהתנהגות הספקים ובחנה את היחסים המסחריים שבין כל אחד מהספקים הגדולים לבין כל אחד מהקמעונאים הגדולים ואת עמידתם בהוראות חוק המזון. מדובר בבדיקה שהחלה אחרי מחאות הצרכנים שקמו אחרי גל עליות המחירים שהכריזו עליהן חברות המזון בעקבות מגיפת הקורונה ובעיות שרשרת האספקה שצצו באותה העת.
לבסוף, הגיעה הממונה להסכמות לפני כשנה עם מרבית הספקים הגדולים שעלה חשש כי הפרו את חוק המזון, ובמסגרתן ספקי המזון שילמו במצטבר מעל 23 מיליון ש"ח לאוצר המדינה.
נזכיר כי לאחרונה פורסמו לעיון הציבור הסכמות עם חברת סנו על תשלום עיצום כספי של למעלה מ-16 מיליון ש"ח, הסכמות עם חברת נטו על תשלום עיצום כספי של למעלה מ-18 מיליון ש"ח, והסכמות עם חברת דיפלומט על תשלום עיצום כספי של למעלה מ-9 מיליון ש"ח. כעת מפורסמת ההסכמה עם סוגת לעיון הציבור.
העיצומים המוסכמים אליהם הגיעה הממונה עם סוגת, בדומה לעיצומים המוסכמים אליהם הגיעה הממונה בעבר עם ספקים גדולים, מאפשרים אכיפה מהירה ויעילה של הוראות חוק המזון, ומגבירים את ההרתעה בענף המזון מפני הפרתן. נכון להיום הסך הכולל של העיצומים שהוטלו ואלה אשר עומדים לעיון הציבור טרם הטלתם עומד על כ-84 מיליון שקלים.
מסוגת נמסר בתגובה: "חברת סוגת מקיימת תוכנית אכיפה סדורה ונרחבת לעובדיה בכל הקשור ליישום חוקי התחרות והמזון. לצערנו, למרות זאת, התברר כי במספר מצומצם של מקרים אירעו כשלים טכניים בתהליכי העבודה. יובהר כי לא היה קיים במעשים אלה חשש לפגיעה בתחרות, גם לדעתה של הרשות. המעשים גם לא יצרו לחברה יתרון תחרותי ובוודאי שלא נבעו מכוונת מכוון להשיג הישג מסחרי כלשהו. החברה בחנה ולמדה את האירועים החריגים ויישמה הוראות ותהלכי בקרה משופרים, שימנעו הישנותם של מקרים דומים בעתיד".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    כולם חזירים
    בני 05/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפעמים לא ידוע מי יותר חזיר החברה החזקה? או שמוציאים עוד דרכים מהירות להגדלת קופת המדינה לפעמים ניתנים קנסות מכורח המחשבה להגדיל את קופת המדינה, כבר לא ברור מי בסדר ומי לא
    סגור
  • 2.
    בשעה טובה
    מולייר 05/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נהדר הגיע הזמן שיענישו את החזירים מקווה שזה רק ההתחלה.
    סגור
  • 1.
    קנסות
    צח 05/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעשה מעולה אבקש ליבדוק גם את שסטוביץ' דיפלומט שטראוס אוסם ליבדוק אחת אחת מהחברות הנ"ל ובמיגה ויש צורך ליקנוס אותם ב 18000000 אבל להוסיף עוד 0 אחד דהינו180000000 ש"ח נימאס מהעושק
    סגור