כסף וצרכנות

הנתונים נחשפים: איפה ישראל עומדת באמון הכלכלה מול ה-oced

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת הבוקר את נתוני האמון של הצרכנים מול הכלכלה בארץ וגם חופשת איפה ישראל עומדת מול מדינות ה-oced
ענת סימן טוב | 
כסף (צילום shutterstock)
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת הבוקר נתונים המעידים על ירידה במידת האמון של הצרכנים בכלכלה הישראלית. המדד החדש מצביע על כך שבחודש פברואר 2025 האמון הכללי עומד על -23%, וזוהי עלייה לעומת חודש ינואר 2025, שבו עמד המדד על -27%. בהשוואה לשנה שעברה, גם בחודש פברואר 2024 עמד האמון על -27%, כך שניתן לראות מגמת שיפור קל, אך עדיין מדובר באמון שלילי.
למרות השיפור הקל, אם נשווה את המצב הכלכלי כיום למצב לפני תחילת המלחמה והגזירות הכלכליות שצמחו בעקבותיה, נמצא כי בחודש פברואר 2023 עמד האמון של הצרכנים על -17%, כלומר יש פער של 10% בין האמון הנוכחי לבין זה שהיה לפני שנתיים בלבד.
המדד של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עצמו נבחן לפי השפעת הצרכנים על הכלכלה, הן מבחינת משק הבית הפרטי והן מבחינת הכלכלה הכללית במדינה. לפי הנתונים, הצרכנים מאמינים כי המצב הכלכלי של משקי הבית יישאר כמעט יציב בשנה הקרובה, עם ירידה של 2% בלבד, אך המצב הכלכלי של המדינה צפוי להחמיר על פי תחזיותיהם, עם צפי לירידה של 37%.
מה לגבי רכישות גדולות? הנתונים מגלים כי האמון של הצרכנים בביצוע רכישות גדולות כמו רכישת רכב או דירה נמצא בירידה חדה, עם ציון של -35% בהשוואה לשנה שעברה.
בהשוואה בין מדינות, ישראל נמצאת במקום ה-23 מתוך 27 מדינות אירופאיות מבחינת אמון הצרכנים הכללי בכלכלה. נתונים אלו פורסמו על ידי ה-OECD, וכוללים את ההשפעה של המלחמה והמצב הכלכלי הכללי במדינה על תחושות הצרכנים.
כפי שנראה מהנתונים, המלחמה, הגזירות הכלכליות, ומדיניות יוקר המחיה משפיעים באופן ישיר על תחושת האמון של הצרכנים בכלכלה, ומעידים על אי-ודאות כלכלית שדורשת זמן וצעדים מתאימים להתאוששות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה