כסף וצרכנות

לא רק התמ"ל מתייקר: עלייה של 16% במוצרי תינוקות

בעוד כשבוע מחירי התמ"ל צפויים לעלות בעוד 7%, אבל ההורים סופגים עול כלכלי כפול, לא רק במחירי התמ"ל אלא גם במוצרים הנלווים
ענת סימן טוב | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
ב-3 ליוני צפויה עלייה של מחירי תרכובות המזון לתינוקות אשר צפויים לעלות בשיעור של 7%, אבל מתברר שזה לא העול היחיד שמונח על כתפי ההורים. מוצרים רבים בתחום התינוקות עוברים תופעת "שרינקפלציה" – כלומר: אותם מחירים, אותם מבצעים  רק שהמוצרים מתכווצים.
עד לא מזמן חבילות טיטולים במידות מגוונות הכילו מעל 40 יחידות טיטולים, וכיום – האריזות נראות קטנות כמעט בחצי, ולא בכדי הכמות צנחה יחד עם האריזה. אל מגמת ההצטמצמות הזו מצטרפים גם המגבונים.
המבצע הידוע "3 ב־100" עדיין מופיע ברשתות, אך בפועל, הכמות בתוך האריזות פחתה. כך למשל, טיטולי האגיס מידה 4 כוללים כיום 38 טיטולים בלבד, לעומת 42 בעבר – והמחיר נשאר סביב 46 שקלים. רק לפני פחות משנה, האריזה הזו כללה 44 טיטולים, ובהמשך 42 וכיום כאמור 38 בלבד. מחיר לטיטול עומד כיום על כ־1.21 ש"ח, לעומת 1.05 ש"ח בעבר – משמע, עלייה של כ־16% במחיר ליחידה.
טיטולים נוספים שהשוונו הם פמפרס מידה 5.  האריזה כללה בעבר 34 טיטולים – וכיום רק 27, ירידה של כ־20% בכמות.
 
ומה עם המגבונים? גם כאן נרשמת ירידה משמעותית:
• מגבוני האגיס מכילים כיום 52 מגבונים בלבד – לעומת 66 בעבר, ירידה של 21%, כאשר המחיר למארז נותר זהה: בין 15.90 ל־19.90 ש"ח.
• גם מגבוני בייביסיטר הצטמצמו מ־72 מגבונים ל־66 – ירידה של 8.3%.
בשורה התחתונה – לא תמיד צריך להצהיר על עליית מחירים. לפעמים פשוט מצמצמים את המוצר, ומשאירים את האריזה כמעט זהה. ההורים משלמים את אותו הסכום – ומקבלים פחות.
כך יוצא שהורים צעירים לא רק ישלמו יותר על אוכל לתינוקות – אלא גם על המוצרים הנלווים והיומיומיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה