כסף וצרכנות

הרשימות מתפרסמות: רמי לוי עושה זאת שוב

רשות התחרות פרסמה היום את רשימת הקמעונאים הגדולים בענפי המזון והפארם, המסמלת את הרחבת הפיקוח על השחקנים המרכזיים בשוק ומדגישה את המגמות המשתנות בענפים אלו. זו הרשימה המעודכנת
ענת סימן טוב | 
רמי לוי (צילום באדיבות רמי לוי, shutterstock)
רשות התחרות מפרסמת היום עדכון שמשפיע על שוק המזון והפארם בישראל – רשימות הספקים הגדולים, הקמעונאים הגדולים ולראשונה גם רשימת קמעונאי הפארם הגדולים.
ברשימות אלו מופיעה רשת גד פארם שבבעלות רמי לוי שיווק השקמה, הממשיכה להרחיב את נוכחותה בשוק ולהתחרות לא רק ברשתות המזון הגדולות כמו שופרסל אלא גם בזירת הפארם, שם היא מתמודדת מול רשתות כמו BE וסופר פארם. שופרסל, שהצטרפה בשנה האחרונה לרשימת הספקים הגדולים והינה קמעונאית גדולה מוכרת, מתרחבת כעת גם לתחום הפארם ונכללת ברשימת קמעונאי הפארם הגדולים יחד עם רשת בי, לצד שחקניות מוכרות נוספות כמו סופר פארם ורשת גוד פארם שבבעלות רמי לוי שיווק השקמה.
השנה נרשם שינוי משמעותי נוסף עם הצטרפות לראשונה של קמעונאית שפועלת במתכונת דיגיטלית בלבד – וולט מרקט, המנוהלת על ידי התאגיד הבינלאומי שמפעיל את אפליקציית וולט למשלוחים, המציעה לקהל הרחב קניות ממגוון רשתות דרך אפליקציה ייעודית. בנוסף לכך, הצטרפו לרשימת הספקים הגדולים שלוש חברות חדשות – בלדי, זנלכל ותעשיות שניב נייר, מה שמדגיש את השינויים המתמשכים בשוק ואת ההתפתחויות בענפי המזון והפארם.
רשות התחרות מאשרת גם רשתות נוספות שנכללו ברשימת הקמעונאים הגדולים, ביניהן שמות מוכרים כגון קינג סטור, מעיין 2000, גלובטל ריטייל, דור אלון, היפר כהן, ויקטורי, זול ובגודל, טיב טעם, מחסני השוק, חצי חינם, יוחננוף, מרב מזון, נתיב החבד וסאלד דבאח. ההגדרה של "קמעונאי גדול" אינה רק תואר גנרי אלא מסגרת חוקית ומשפטית המוכתבת על ידי חוק קידום התחרות בענפי המזון והפארם, תשע"ד-2014. משמעותה היא כי קמעונאים בעלי מחזור מכירות משמעותי כפופים לפיקוח רגולטורי הדוק שמטרתו לשמור על תחרות הוגנת ולהגן על הספקים והצרכנים מפני ניצול כוח שוק.
 
הגדרות אלו מחייבות את הקמעונאים הגדולים לנהל מו"מ הוגן ושקוף עם ספקיהם, להימנע מתנאי רכישה מפלים ולפרסם מחירים ושינויים בתנאי המסחר באופן ברור, מה שמבטיח שוק מאוזן יותר שבו גם שחקנים קטנים יכולים להתחרות ברמה הוגנת. בכך רשות התחרות שואפת למנוע מונופולים או מצבים בהם קמעונאים גדולים משתמשים בכוחם כדי להכתיב תנאים שאינם הוגנים, ולשמור על מגוון רחב של אפשרויות לצרכן הישראלי במחירים הוגנים ואיכות טובה. בעידן שבו המסחר הדיגיטלי מתרחב במהירות, והקמעונאים החדשים מבוססי האפליקציות נכנסים לשוק לצד השחקנים המסורתיים, הרגולציה הופכת להיות כלי חשוב במיוחד לשמירה על תחרות בריאה ויעילה בשוק המזון והפארם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה