כסף וצרכנות
נתון מדאיג: אמון הצרכנים בישראל ממשיך לדשדש
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פירסמה היום את מדד אמון הצרכנים בכלכלה בישראל וחושפת נתון מדאיג
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת היום (רביעי) את נתוני מדד אמון הצרכנים לחודש מאי 2025 – וחושפת מגמה מדאיגה נוספת בכל הקשור לביטחון הציבור במצב הכלכלי של המדינה ושל משקי הבית.
לפי הדו"ח, מדד אמון הצרכנים עומד החודש על מינוס 23%-, ירידה לעומת חודש אפריל, אז עמד המדד על מינוס 21%-. מדד אמון הצרכנים היחסי – המדד הנע בין 0 ל-200 – עומד על 62 בלבד, נתון המשקף פסימיות גבוהה במיוחד.
בהסתכלות רחבה יותר על החודשים האחרונים, ניכרת תנודתיות סביב רמות נמוכות מאוד של אמון: בחודש ינואר 2025 עמד המדד על מינוס 27%-, בפברואר נרשמה התאוששות קלה ל-23%-, אך במרץ שוב ירד ל-25%-. כעת, לאחר ירידה נוספת במאי, נראה כי תחושת הביטחון של הציבור נותרת ברמה נמוכה ואינה משתפרת באופן משמעותי.
עוד עולה מהדו"ח כי בארבעת המאזנים המרכיבים את מדד אמון הצרכנים – לא נרשם שינוי מהותי בחודש האחרון, אך המאזנים עצמם נותרים שליליים, ומעידים על תחושות קשות בקרב הציבור:
המאזן המתייחס לשינוי שחל במצב הכלכלי של משק הבית בשנה האחרונה עומד על מינוס 18%-.
המאזן המתייחס לציפיות לגבי המצב הכלכלי של משק הבית בשנה הקרובה – מינוס 5%-.
המאזן המתייחס לציפיות באשר למצב הכלכלי של המדינה בשנה הקרובה – מינוס 39%-.
המאזן המתייחס לכוונת הציבור לבצע רכישות גדולות בשנה הקרובה (כגון רכב, ריהוט או מכשירי חשמל) עומד על מינוס 30%-.מדד אמון הצרכנים מבוסס על סקר חודשי שבוחן את תחושות הציבור בנוגע למצב הכלכלי האישי והלאומי – בעבר ובהסתכלות לעתיד. המדד משמש כלי חשוב בזיהוי מגמות צריכה, חיזוי תנועות בשוק, ומדידת אופטימיות או פסימיות כללית בציבור.
ומה קורה בעולם? מבט השוואתי מגלה כי ישראל ממוקמת במקום ה-20 בלבד מתוך 24 מדינות החברות ב-OECD. כלומר, רוב המדינות המפותחות מציגות רמות גבוהות יותר של אמון צרכנים – מה שמעיד על פער תודעתי וכלכלי בין ישראל לבין מרבית המדינות המערביות.
עוד ב-
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



