כסף וצרכנות

נתון מדאיג: אמון הצרכנים בישראל ממשיך לדשדש

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פירסמה היום את מדד אמון הצרכנים בכלכלה בישראל וחושפת נתון מדאיג
ענת סימן טוב | 
דוחות (צילום shutterstock)
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת היום (רביעי) את נתוני מדד אמון הצרכנים לחודש מאי 2025 – וחושפת מגמה מדאיגה נוספת בכל הקשור לביטחון הציבור במצב הכלכלי של המדינה ושל משקי הבית.
לפי הדו"ח, מדד אמון הצרכנים עומד החודש על מינוס 23%-, ירידה לעומת חודש אפריל, אז עמד המדד על מינוס 21%-. מדד אמון הצרכנים היחסי – המדד הנע בין 0 ל-200 – עומד על 62 בלבד, נתון המשקף פסימיות גבוהה במיוחד.
בהסתכלות רחבה יותר על החודשים האחרונים, ניכרת תנודתיות סביב רמות נמוכות מאוד של אמון: בחודש ינואר 2025 עמד המדד על מינוס 27%-, בפברואר נרשמה התאוששות קלה ל-23%-, אך במרץ שוב ירד ל-25%-. כעת, לאחר ירידה נוספת במאי, נראה כי תחושת הביטחון של הציבור נותרת ברמה נמוכה ואינה משתפרת באופן משמעותי.

עוד עולה מהדו"ח כי בארבעת המאזנים המרכיבים את מדד אמון הצרכנים – לא נרשם שינוי מהותי בחודש האחרון, אך המאזנים עצמם נותרים שליליים, ומעידים על תחושות קשות בקרב הציבור:
המאזן המתייחס לשינוי שחל במצב הכלכלי של משק הבית בשנה האחרונה עומד על מינוס 18%-.
המאזן המתייחס לציפיות לגבי המצב הכלכלי של משק הבית בשנה הקרובה – מינוס 5%-.
המאזן המתייחס לציפיות באשר למצב הכלכלי של המדינה בשנה הקרובה – מינוס 39%-.
המאזן המתייחס לכוונת הציבור לבצע רכישות גדולות בשנה הקרובה (כגון רכב, ריהוט או מכשירי חשמל) עומד על מינוס 30%-.מדד אמון הצרכנים מבוסס על סקר חודשי שבוחן את תחושות הציבור בנוגע למצב הכלכלי האישי והלאומי – בעבר ובהסתכלות לעתיד. המדד משמש כלי חשוב בזיהוי מגמות צריכה, חיזוי תנועות בשוק, ומדידת אופטימיות או פסימיות כללית בציבור.
ומה קורה בעולם? מבט השוואתי מגלה כי ישראל ממוקמת במקום ה-20 בלבד מתוך 24 מדינות החברות ב-OECD. כלומר, רוב המדינות המפותחות מציגות רמות גבוהות יותר של אמון צרכנים – מה שמעיד על פער תודעתי וכלכלי בין ישראל לבין מרבית המדינות המערביות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה