כסף וצרכנות

אמון הצרכנים בכלכלה עולה? הנתונים המפתיעים נחשפים

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת את נתוני מדד אמון הציבור הישראלי. הנתונים מפתיעים ומציגים אופטימיות זהירה לגבי המצב הכלכלי, עם שיפור מתמשך בתחושת הביטחון הכלכלי ובציפיות לעתיד
 
ענת סימן טוב | 
קניות (צילום shutterstock)
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (שני) את מדד אמון הצרכנים לחודש אפריל 2025 – עם נתונים שמעוררים אופטימיות זהירה.
לפי הנתונים, מדד אמון הצרכנים עומד על מינוס 21%, שיפור לעומת החודשים הקודמים. לשם השוואה, בינואר עמד המדד על מינוס 27%, בפברואר על מינוס 23%, ובמרץ על מינוס 25%. כלומר, מדובר במגמה של שיפור מתמשך בשלושת החודשים האחרונים.
בהשוואה לאפריל 2024, המדד כמעט זהה – אז הוא עמד על מינוס 20%. כלומר, רמת האמון של הציבור נותרה דומה לשנה שעברה, אך עדיין רחוקה מהאזורים החיוביים שמאפיינים תקופות של יציבות וצמיחה.
בניתוח עומק של הרכיבים שמרכיבים את המדד, ניתן לזהות שיפור בשניים מתוך ארבעה פרמטרים עיקריים:
המאזן המתייחס לשינוי שחל במצב הכלכלי של משק הבית בשנה האחרונה עלה ל-18%- (לעומת 24%- במרץ), מה שמעיד על תחושת התאוששות קלה מצד הציבור.
המאזן המתייחס לציפיות לגבי המצב הכלכלי של משק הבית בשנה הקרובה עלה ל-0% – נתון חיובי מאוד, בהתחשב בכך שבחודש מרץ הוא עמד על 8%-.במקביל, מדד אמון הצרכנים היחסי, שמשקלל את כלל המאזנים לציון בין 0 ל-200, עומד על 69 – רחוק ממרחב האופטימיות אך מעט גבוה מהתקופה האחרונה.
הנתונים מצביעים על שיפור הדרגתי בתפיסת הציבור לגבי מצבו הכלכלי האישי והעתידי. ייתכן שהירידה באינפלציה, שיפור מסוים בשוק העבודה והיציבות היחסית בשוקי ההון תורמים לאופטימיות הזו – אך הדרך לאמון צרכני חיובי עוד ארוכה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה