כסף וצרכנות
18.6 מיליון ישראלים טסו השנה: שיא הטיסות נשברים
רשות שדות התעופה מסכמת את שנת 2025 וחושפת נתונים מעניינים על כמות הטיסות, היעדים האהובים ועוד. כל הפרטים
אחרי תקופה ארוכה של חוסר ודאות ביטחונית ואתגרי מלחמה, השמיים מעל ישראל נפתחים מחדש ובגדול. עשרות חברות תעופה זרות חזרו לפעול בקווים לישראל וממנה, היקף הטיסות והנוסעים מזנק, ונמלי התעופה חוזרים לפעילות שוקקת. נתוני שנת 2025 מציירים תמונה ברורה: התעופה הישראלית לא רק מתאוששת, אלא חוזרת למעמדה כצומת מרכזי במפת התעופה הבינלאומית וליישום בפועל של מדיניות שמיים פתוחים.
סיכום נתוני שנת 2025 בתעופה האזרחית ובמעברי הגבול מצביע על חזרה משמעותית לפעילות ועל גידול ניכר בתנועת הנוסעים, זאת חרף המציאות הביטחונית המורכבת. על פי נתוני רשות שדות התעופה, במהלך השנה חזרו לפעול בישראל כ־60 חברות תעופה בינלאומיות. בסך הכול נרשמו כ־18.6 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות, כ־832 אלף נוסעים בטיסות פנים־ארציות וכ־5.25 מיליון נוסעים במעברי הגבול היבשתיים.
נמל התעופה בן גוריון ממשיך לשמש מנוע הצמיחה המרכזי של ענף התעופה בישראל. בשנת 2025 עברו בו כ־18.4 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות – עלייה של כ־33% לעומת שנת 2024. תנועת המטוסים הסתכמה בכ־134 אלף טיסות, גידול של כ־32% בהשוואה לשנה הקודמת. הביקוש לטיסות נמצא במגמת עלייה ברורה, וכיום פועלות בנתב״ג כ־60 חברות תעופה בינלאומיות. על פי התחזיות, בשנת 2026 צפויה תנועת הנוסעים הבינלאומית בנמל להגיע לכ־22 מיליון נוסעים.
במקביל, חברות התעופה הישראליות שומרות על דומיננטיות ברורה בשמיים. אל על מובילה את היקף הפעילות עם כ־38% מנתח השוק בנתב״ג, אחריה ישראייר וארקיע. שלוש החברות יחד אחראיות לכ־58% מכלל תנועת הנוסעים בנמל, כאשר במקום הרביעי מדורגת וויז אייר ההונגרית המובילה מבין החברות הזרות.
היעדים המבוקשים ביותר בקרב הנוסעים בשנת 2025 ממשיכים לשקף את מרכזיותה של ישראל בצירי התעופה הבינלאומיים. יוון הובילה עם כ־2.2 מיליון נוסעים, אחריה ארצות הברית עם כ־1.6 מיליון, איחוד האמירויות עם כ־1.5 מיליון, ולאחר מכן איטליה וקפריסין – כל אחת עם כ־1.2 מיליון נוסעים.
גם נמלי התעופה האזוריים מציגים מגמת התחזקות. נמל התעופה הבינלאומי חיפה רשם גידול משמעותי בפעילות, בין היתר עם כניסתה של חברת אייר חיפה לפעילות מלאה. בשנת 2025 עברו בנמל כ־280,757 נוסעים, מהם כ־198 אלף בטיסות בינלאומיות וכ־82 אלף בטיסות פנים־ארציות. נמל התעופה רמון שבאילת רשם אף הוא גידול של כ־13% בתנועת הנוסעים, עם כ־750 אלף נוסעים בסך הכול, רובם המכריע בטיסות פנים־ארציות.
במעברי הגבול שבניהול רשות שדות התעופה עברו בשנת 2025 כ־5.25 מיליון נוסעים – גידול של כ־13.5% לעומת השנה הקודמת. מעבר יצחק רבין ומעבר בגין–טאבה בלטו במיוחד עם עליות חדות בתנועת הנוסעים, בעוד שמעבר אלנבי רשם ירידה מתונה יחסית.
על רקע מגמת הצמיחה, רשות שדות התעופה נמצאת בעיצומה של תנופת פיתוח רחבת היקף, עם תוכנית בהיקף של כ־7.9 מיליארד שקלים לשדרוג והרחבת נמלי התעופה ומעברי הגבול. מטרת התוכנית היא להיערך לגידול המתמשך בביקושים, לשפר את חוויית השירות ולחזק את רמות הבטיחות, היעילות והחוסן של מערך התעופה בישראל.
עוד ב-
שרת התחבורה, תא״ל (מיל.) מירי רגב, מסרה כי ״שנת 2025 מוכיחה שהתעופה הישראלית יודעת להתמודד עם אתגרים ולצמוח גם בתקופות מורכבות, וההשקעה בתשתיות ובשירות לנוסעים היא חלק מתפיסה אסטרטגית ארוכת טווח״. מנכ״ל משרד התחבורה, משה בן זקן, הדגיש כי החזרה הרחבה של חברות התעופה לישראל מעידה על חוסנה של מערכת התעופה הישראלית ועל מוכנותה לשנות הצמיחה הבאות. מנכ״ל רשות שדות התעופה, שרון קדמי, סיכם כי ״הנתונים משקפים חזרה מובהקת של התעופה הישראלית למרכז המפה הבינלאומית, תוך שמירה על רציפות תפקודית ורמות בטיחות מהגבוהות בעולם״.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



