כסף וצרכנות

האם דוג'קוין יזנק בענק? טסלה לקראת הודעה דרמטית

לפי אחד הצייצנים הפופולאריים בתחום הקריפטו, שאף זכה בעבר לתגובה ישירה מאילון מאסק, יצרנית הרכבים החשמליים עומדת לצאת במהלך שיזניק את המטבע שספג לאחרונה ירידות קשות
יאיר מור |  1
אילון מאסק דוגקוין (צילום ויקיפדיה עריכה אייס)
החודשים האחרונים לא היו טובים עבור דוג'קוין, למרות התמיכה ארוכת-הטווח שקיבל מהמיליארדרים אילון מאסק ומארק קיובן – אבל ייתכן מאוד שבקרוב זה הולך להשתנות, כך לפי אחד הצייצנים הפופולאריים בתחום הקריפטו.
הצייצן הזה הוא היוטיובר מאט וולאס, שכתב היום לפנות בוקר: "טסלה תודיע על קבלת דוג'קוין לאחר שרובינהוד תשחרר את הארנק שלה". תוך 12 שעות זכה הציוץ לכ-3,000 לייקים ויותר מ-500 שיתופים.
 
הטענה של וולאס הגיונית למדי, שכן אילון מאסק, מייסד ומנכ"ל טסלה, הוא כאמור תומך גדול וותיק בדוג'קוין. בנוסף, תשלום באמצעות דוג'קוין צפוי להפוך לאפשרות ריאלית בארה"ב ומדינות נוספות בזכות השקת ארנק קריפטו מובנה באפליקציית המסחר רובינהוד.
לפני יומיים דיווח בלומברג כי באפליקציית האייפון של רובינהוד נמצאו ראיות לכך שהחברה כבר בודקת ארנק קריפטו, שמאפשר העברת מטבעות וירטואליים למשתמשים אחרים כאמצעי תשלום על סחורות ושירותים. משתמשים מצאו בנבכי האפליקציה תמונה שמדברת על הרשמה לרשימת ההמתנה לבדיקת הארנק, כמו גם קטעים בקוד שמתייחסים ליכולת העברת מטבעות קריפטו בין משתמשים. זאת לעומת המצב הנוכחי, בו משתמשי רובינהוד יכולים לקנות ולמכור מטבעות קריפטוגרפיים אך לא מול משתמשים ספציפיים, אלא בממשק של "שוק".
מאז הדיווח הזה רשמה מניית רובינהוד מספר קפיצות, כאשר את יום המסחר של אתמול היא התחילה ב-1.8% יותר ממחיר הסגירה של יום שני וסיימה בעלייה של 3.6% לעומת אותו מחיר, ואת יום המסחר של היום היא פתחה בזינוק של 5.45% לעומת מחיר הסגירה של אתמול.
הדיווח בבלומברג הסתדר על דבריו של מנכ"ל רובינהוד, ולאד טֶנֶיֶיב, בשיחת המשקיעים לאחר חשיפת הדו"ח הרבעוני של החברה לפני כחודש, אז הוא אמר שמדובר באחת העדיפויות העליונות של החברה וכי "אנו נרגשים להוציא את זה (בהדרגה) ללקוחות שלנו" – ניסוח שבגרסה האנגלית שלו, בלשון הווה, כמעט לא הותיר מקום לספק כי החברה כבר החלה לבדוק את התכונה, כך שהיא צפויה להגיע בקרוב.
נזכיר כי אם הטענה של וולאס נכונה, דוג'קוין לא יהיה המטבע הקריפטוגרפי הראשון שטסלה מכריזה על קבלה שלו כאמצעי תשלום על המכוניות שלה. במרץ הודיע מאסק על קבלה של ביטקוין כאמצעי תשלום – אך במאי הוא הודיע על ביטול התוכנית הזו בעקבות הביקורות הרבות שהתעוררו נגד בזבוז החשמל שדורשים מטבעות קריפטוגרפיים. חודש לאחר מכן הוא הרגיע ואמר שטסלה כן מעוניינת לקבל ביטקוין – אך רק לאחר שמחצית מהכרייה תיעשה באמצעות אנרגיה מתחדשת שאינה גורמת לזיהום הסביבה.
וולאס עצמו זכה לפני חודשיים וחצי לתגובה מצד מאסק, שהגיב לציוץ שלו על דוג'קוין והסביר למה הוא רואה בו מטבע עדיף על הגדולים יותר.
לאחר הציוץ של וולאס עלה שער דוג'קוין ב-3.5%, מ-0.206 דולר ל-0.213 דולר, אך מאז ירד מעט וכעט עומד על כ-0.211 דולר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הבדיחה בעיצומה
    קריפטונק 09/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 3
    מטבע שלא קיים ,שמאסק הספקולנט הראשי מקדם אותו, ואין בו שום ערך , יהפוך לאמצעי תשלום. חחח
    סגור