כסף וצרכנות

אייפון 13 מגיע לישראל - האם תוכלו לקנות אותו?

מחר בלילה יושק בישראל הסמארטפון החדש של אפל – אך מי שרוצה לקנות אותו צפוי להתאכזב: כמות האייפונים שתגיע לישראל קטנה מאי פעם, ולא תספיק אפילו למזמינים המוקדמים
יאיר מור | 
אייפון 13 (צילום יח"צ)
מחר (ד') בלילה זה קורה: סדרת אייפון 13 תושק בישראל, כחודש לאחר השקתה בעולם, וכל רשתות החשמל והסלולר כבר פתחו הזמנות מוקדמות ומציעות מבצעי השקה, משלוחים עד הבית ואירועי "לילה לבן" למיניהם. אך למרות כל זאת, מי שרוצה לרכוש את המכשירים החדשים כנראה צפוי לאכזבה מרה, משום שהוא ככל הנראה לא יוכל לעשות זאת.
יבואנית אפל בישראל, איידיגיטל, חשפה היום כי מלאי האייפון 13 שיגיע לישראל קטן יותר מהמלאים של הדורות הקודמים שהגיעו לארץ בהשקות העבר. לשאלת אתר ice חשפה החברה כי מדובר בירידה של 50% לעומת השנים הקודמות, וחברות נוספות אישרו כי גם הן קיבלו הקצאות נמוכות מבעבר.
נזכיר כי גם בשנים הקודמות מספר האייפונים שהגיע לישראל בהשקה מעולם לא הספיק לכל המזמינים המוקדמים והאפליסטים שעמדו בתורים ארוכים בחנויות כדי להיות בין הראשונים שיקבלו את המכשירים. ואם כך זה היה בשנים הקודמות, השנה ככל הנראה זה הולך להיות גרוע עוד יותר. לקוחות שמנסים להזמין את המכשירים בימים האחרונים כבר מקבלים הערכות זמן של שבועות ארוכים (יותר מחודש) עד להגעת המכשירים בפועל – בניגוד להבטחות המפוצצות באתרי המכירות המוקדמות, לפיהן כל מזמין יקבל את המכשיר "ביום ההשקה" או לכל היותר למחרת.
איילת צרפתי-רוזן, מנכ"לית רשת איידיגיטל, אמר כי "כמו בכל שנה בתקופת ההשקה של דגמי האייפון החדשים, הביקוש עולה על ההיצע – אך נראה שהשנה תקופת החוסרים צפויה להיות ארוכה מהרגיל. מנתוני ההזמנות שכבר אספנו נראה כי צפוי חוסר גדול, בעיקר בדגמי הפרמיום, שהפכו להיות מאוד מבוקשים ע"י הקהל הישראלי".
עם זאת, החברה אמרה ל-ice שהשנה דאגה להצטייד במלאי שמשקף טוב יותר את ההעדפה של הקהל הישראלי – כלומר דגמי פרו ובעיקר פרו מקס. חברות אחרות העדיפו לא להיות מוזכרות בכתבה, ובכל מקרה כולם מדגישים כי מי שמחליט כמה מכשירים לספק לישראל הוא אפל, ולחברות המקומיות אין שום יכולת להשפיע על ההחלטה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה