כסף וצרכנות

מטורף: זו המדינה שתקים את עיר הביטקוין הראשונה בעולם

באל סלבדור שהפכו את מטבע הקריפטו הבכיר למטבע רישמי במדינה, מובילים מהלך להקמת עיר המבוססת על המטבע, כאשר תגבה מסים למעט מס ערך מוסף (מע"מ). מחצית מהמע"מ שיגבה ישמש למימון אגרות החוב שהונפקו לבניית העיר, והחצי השני ישלם עבור שירותים כמו איסוף אשפה
מערכת ice |  2
ביטקוין (צילום unsplash)
אל סלבדור מתכננת לבנות את "עיר הביטקוין" הראשונה בעולם, הממומנת בתחילה על ידי אג"ח מגובות ביטקוין, כך בישר אמש (שבת) הנשיא נאיב בוקלה , והכפיל את ההשקעה שלו לרתום את מטבע הקריפטו כדי לתדלק השקעות במדינה המרכזית באמריקה.
בשיחה באירוע סגירת קידום המכירות של ביטקוין בן שבוע באל סלבדור, אמר בוקלה שהעיר המתוכננת באזור המזרחי של לה יוניון שתקבל כוח גיאותרמי מהר געש ולא תגבה מסים למעט מס ערך מוסף (מע"מ). "השקיעו כאן ותרוויחו את כל הכסף שתרצו", אמר בוקלה באנגלית, לבוש כולו בלבן וחבוש כובע בייסבול הפוך, באתר הנופש על החוף מיזאטה. "זו עיר אקולוגית לחלוטין שעובדת ומופעלת מהר געש".
 
מחצית מהמע"מ שיגבה ישמש למימון אגרות החוב שהונפקו לבניית העיר, והחצי השני ישלם עבור שירותים כמו איסוף אשפה, הבטיח בוקלה, לפי הערכת התשתית הציבורית, המחיר יחוג סביב 300,000 ביטקוין. על אף שבוקלה הוא נשיא פופולרי, סקרי דעת קהל מראים שתושבי סלבדור סקפטיים לגבי אהבתו לביטקוין, והכנסתו המגבשת עוררה מחאות נגד הממשלה.
אל סלבדור תכננה להנפיק את איגרות החוב הראשוניות ב-2022, אמר בוקלה, והציע שזה יהיה בעוד 60 יום.סמסון מו, מנהל האסטרטגיה הראשי של ספקית טכנולוגיית הבלוקצ'יין, Blockstream, אמר לאסיפה כי ההנפקה הראשונה ל-10 שנים, המכונה "אג"ח הר הגעש", תהיה בשווי מיליארד דולר, מגובה בביטקוין ותישא בקופון של 6.5%. מחצית מהסכום ילך לרכישת ביטקוין בשוק, אמר. אג"ח אחרות יבואו בעקבותיו.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    העיקר הרוע העוני ,האלימות, הבדלי המעמדות והבורות ישארו
    רוני עופר 11/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במדינת העולם השלישית הזאת .. רק המטבע יוחלף לוירטואלי ... לא ייאמן
    סגור
  • 1.
    ביום שהמטבע הזה יקרוס אל סלבדור תהפוך להיות אפגניסטן
    המבקר 11/2021/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אפילו יותר גרוע מונצואלה רק מדינה עלובה וריקנית הולכת אחרי מטבע ריקני
    סגור