כסף וצרכנות

שטראוס מגיבה לאיום של ליברמן: האם תעלה מחירים?

נשיא ומנכ"ל שטראוס, גיורא בר דעה, משיב למכתבם של השרים ליברמן וברביבאי ואומר כי המכתב שנשלח על עליית המחירים בחברה אינו מדוייק וחוטא למציאות. לדבריו, שטראוס לא העלתה את מחירם של מוצריה בישראל ואף הפחיתה מחירי מוצרים
מערכת ice |  4
שטראוס (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי)
נשיא ומנכ"ל שטראוס, גיורא בר דעה, עונה היום (שני) למתקפה של שר האוצר ליברמן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי, ואומר כי בשטראוס לא העלו מחירים, ואף הופתעו לקבל את המכתב דרך אנשי התקשורת.
כזכור, שר האוצר, אביגדור ליברמן ושרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי פנו אל יצרני וייבואני מוצרי המזון והצריכה במטרה לעצור את עליית המחירים וזאת לנוכח האחריות הלאומית המצופה מהחברות בתקופה מאתגרת זו ובהתחשב במצבן הכלכלי וברווחיהן.
במכתב כתבו שר האוצר ליברמן ושרת הכלכלה והתעשייה ברביבאי: "הכרזתכם על העלאת מחירים בעת הזו היא צינית ופוגעת באזרחי המדינה", וציינו כי עד שנת 2021, השקל התחזק משמעותית אל מול מטבעות אחרים בעולם, וזאת בסביבה אינפלציונית נמוכה. משמעות הדבר היא שמוצרים שיובאו על ידי החברות לישראל הוזלו משמעותית עבורן – מבלי שהפחיתו את המחיר לצרכן הישראלי בהתאמה, והוא נותר מהגבוהים בעולם למוצרים אלו.
עוד ציינו השרים כי ימשיכו לעקוב באחריות הלאומית הנדרשת אחר המחירים לצרכן הישראלי, ובמסגרת זו לא יהססו לנקוט בצעדים הנדרשים להבטחת כלכלה תחרותית והוגנת. המכתב נשלח לראשי חברות ייבוא המזון, ביניהם גיורא בר דעה, נשיא ומנכ"ל שטראוס.
 
בתגובה נשלח מכתב שמשיב על הטענות ואף עם ביקורת משלו: "הופתענו מאוד לקרוא אמש את מכתבכם מיום ה-1.30 ,אותו קיבלנו מאמצעי התקשורת לאחר פרסומו ברבים".
לדברי נשיא שטראוס המכתב שנשלח על ידי השרים אינו מדוייק וחוטא למציאות: "שטראוס לא העלתה את מחירם של מוצריה בישראל, בין אם בתקופה הנוכחית ובין אם בעשור האחרון, ואף הפחיתה מחירי מוצרים מסוימים בתקופה זו".
עוד הוסיפו בשטראוס: "אמרנו פעמים רבות בשנים האחרונות כי נעשה כל שביכולתנו על מנת שלא להידרש להעלאות מחיר - והוכחנו שכך הם אכן הדברים. בניגוד לרושם שאולי נוצר, שטראוס לא הודיעה בחודשים האחרונים כי בכוונתה להעלות מחירים בישראל. אמירה זאת המיוחסת לנו במכתבכם לצערי אינה נכונה".
 
נשיא שטראוס אף ניצל את ההזדמנות להוסיף על האסטרטגיה של שטראוס: "אני מנצל הזדמנות זאת על מנת לציין בפניכם באופן ברור כי שטראוס ממשיכה לדבוק בקו בו נהגה בעשור האחרון לפיו העלאת מחיר הינה ותמשיך להיות המוצא האחרון. שטראוס היא חברה ציבורית בינלאומית שכמחצית מעסקיה נמצאים בכ-20 מדינות שונות, בהן ארה"ב, ברזיל, סין, ומזרח אירופה - התחזקות השקל מול המטבעות הזרים פגעה בשנים האחרונות בהכנסות החברה וברווחיה והובילה את שטראוס לבצע התאמות מחיר בחו"ל אך לא בישראל. לגבי פעילותנו בישראל - שטראוס הייתה ונשארה חברה ישראלית שבסיסה כאן. אנו רואים עצמנו חלק מעמוד השדרה של התעשייה הישראלית בכלל ותעשיית המזון בפרט. אנו מעסיקים אלפי עובדים ברחבי הארץ, רובם בפריפריה, כאשר במהלך משבר הקורונה לא פיטרנו אף עובד ולא הוצאנו אף עובד לחל"ת. זאת למרות שחלקים ניכרים מפעילות החברה הושבתו כמעט כליל חודשים ארוכים".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    חזירים
    מולייר 02/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה לא משנה אם יעלו או לא עכשיו או עוד 3 חודשים צריך להמשיך להחרים את החברותת שמעלות מחירים פשוט לא לקנות אסם שטראוס ודומיהם .
    סגור
  • 3.
    חזירות של חולירות
    יגאל 01/2022/31
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מי שהעלה מחירים זאת הממשלה בראזות נוכל וכמה חברים שקרנים ועכשיו מדברים על אחריות לאומית. צבועים נמאסתם.
    סגור
  • 2.
    מי מאמין לממשלה הזאת?
    אני 01/2022/31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שיקרו, משקרים וישקרו! למה שניתן בהם אמון? סליחה נתניהו, טעינו! רצינו שינוי ואני בין אלה שרצו מסתבר שהשינוי הוא רק לרעתנו. נערי האוצר רוקדים וחוגגים עם משכורות מנופחות על חשבוננו.
    סגור
  • 1.
    חשש לקורונה?
    עוד סתם אזרח 01/2022/31
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לידיעתכם/ן כוכולל(כן(לא).מח/פוליטי לא העניין): כבזכות רבות ורבים טובות וטובים : מיץ תפוחי עץ(הכהה עדיף, יש גם בקרטוני-ליטר), עוזר ומבריא כנגד -קורונה. (אפשר קודם נוזלים מיותרים להוציא): לגרגר והייטב(אפשר לשתות) וחזרה על הטיפול. לימון- הגם ותורם (לימון - גם מוסיף המון). בברכה.(789238).
    סגור