כסף וצרכנות

עשירי רוסיה נמלטים? יאכטות הפאר שזוהו בתנועה

עשירי ארצות הברית מתחילים לחשוש לנכסיהם אחרי האיומים הנוספים של הבית הלבן על סנקציות נוספות ממוקדות מטרה על רכושם והנכסים שהם מחזיקים, אלה היאכטות שנמצאו נמלטות
מערכת ice |  1
דולר, רובל (צילום pixabay, pixabay, ויקיפדיה)

יאכטות הפאר שנמצאות בבעלות מיליארדרים רוסים בעלי קשרים עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, מצטרפות לתנועת העברת הנכסים בעקבות הסנקציות הנוספות שמתכננת ארצות הברית בעקבות הפלישה לאוקראינה.

לפי דיווח של ה-CNBC המתבסס על האתר-Marine Traffic זוהו שפחות ארבע יאכטות מסיביות בבעלות אנשי עסקים רוסים, שנעות לעבר מונטנגרו והאיים המלדיביים. השטת היאכטות ליעד עגינה חדש החלה מאז הוכרז בימים האחרונים על מגוון רחב של סנקציות על ידי מנהיגים מרחבי העולם, נגד הבנק המרכזי של רוסיה. לאיים המלדיביים אין הסכם הסגרה עם ארה"ב, וזו הסיבה שבוחרים להשיט דווקא לשם.
רכושם של בכירים עסקיים רוסים ספציפיים צפוי לחטוף מכה נוספת, שכן ממשל ביידן הודיע ​​לאחרונה על הקמת כוח משימה שיכוון לנכסים הרווחיים שלהם, כולל יאכטות ואחוזות. צרפת מרכיבה רשימה של נכסים בבעלות אוליגרכים רוסים, כולל מכוניות ויאכטות, שעלולים להיתפס תחת סנקציות של האיחוד האירופי.
"בשבוע הקרוב, נשיק כוח משימה טרנס-אטלנטי רב-צדדי כדי לזהות, לצוד ולהקפיא את הנכסים של חברות ואוליגרכים רוסים שהוטלו עליהם סנקציות - היאכטות שלהם, האחוזות שלהם וכל רווח אחר שגוי שנוכל למצוא ולהקפיא תחת החוק", נכתב בציוץ האחרון של הבית הלבן.
עם זאת, כמה מעשירי רוסיה מעבירים את סירותיהם למקומות אחרים, אולי מתוך תקווה שיוכלו להימנע מלתפוס את החפצים הללו. ואגיט אלקפרוב, איש הנפט הגדול של רוסיה למשל, מפליג ביאכטה שלו למונטנגרו, על פי דיווח ימי תנועה. הוא צפוי להגיע לשם בימים הקרובים מברצלונה, ספרד.
 


היאכטה של ​​אלקפרוב ידועה בשם Galactica Super Nova, ולפי Superyacht Fan, העוקבת אחר יציאתם והלכתם של סוגים אלה של כלי שיט, היא כוללת "בריכת שחייה עם תחתית זכוכית באורך שישה מטרים עם מפל. ומנחת מסוקים לגעת וסע, מעלית ומועדון חוף גדול". לאלקפרוב יש שווי נקי של קצת פחות מ-25 מיליארד דולר, לפי מגזין פורבס.

המסלול של אלקפרוב למונטנגרו

לפחות שלוש יאכטות בבעלות מיליארדרים רוסים אחרים מתקרבות לאיים המלדיביים, מדינה קטנה השוכנת באוקיינוס ​​ההודי. מדינת האיים הייתה מוקד משיכה לתיירים מרוסיה לאורך השנים. שר התיירות המלדיביים אמר שלפלישה של רוסיה תהיה השפעה גדולה על מגזר התיירות שלה.
היאכטה של ​​המיליארדר ובעל חברת ההשקעות אולג דריפסקה, הידועה בשם קליאו, עזבה את סרי לנקה לפני כמעט שבועיים וצפויה להגיע לאיים המלדיביים בקרוב, על פי Marine Traffic. דריפסקה וחברות הקשורות אליו ספגו סנקציות ב-2018 על ידי ארצות הברית. הוא היה אחד מכמה מיליארדרים מרוסיה שיצאו בהתנגדות לסכסוך באוקראינה. "השלום הוא בראש סדר העדיפויות. המשא ומתן חייב להתחיל בהקדם האפשרי", צייץ ביום ראשון דריפסקה, שיש לה שווי נקי מוערך של כ-4 מיליארד דולר.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    התקשורת הממוסדת - מגינה על ממשלת השינוי ל-ר-ע-ה
    ארנון תל-אביבי 03/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתקשורת מראיינים ישראלים שבורחים עכשיו מאוקראינה. לא שואלים אותם למה לא הקשיבו לקריאת הדרג המיקצועי במשרד החוץ ,שבועיים לפני ההתקפה ,לצאת מאוקראינה. אולי כי האמינו לאיווט ליברמן שאמר שחייזרים יפלשו לפני שצבא רוסי יפלוש, גם שר החוץ יהיר לפיד אמר לפני שבועיים, שאין סיכוי שרוסיה תפלש
    סגור