השוק

מחיר המלחמה: רוסיה העלתה את הריבית ל-20%

הבנק המרכזי של רוסיה מנסה להתמודד עם קריסת הרובל והעלה בשעה האחרונה את הריבית לרמה מפלצתית של 20%; העלאת הריבית היא התגובה הראשונה של הכלכלה הרוסית לערעור הסדר העולמי
ניצן כהן | 
ולדימיר פוטין והקריפטו (צילום pixabay)
הבנק המרכזי של רוסיה העלה בשעה האחרונה את הריבית המקומית לרמה מפלצתית של 20% לעומת 9.5% (רמה גבוהה וחריגה מלכתחילה). הבנק המרכזי הרוסי מנסה להתמודד באמצעות הריבית הגבוהה הזו עם הקריסה של הרובל הלילה בלא פחות מ-30%.
אם היו קולות שזלזלו בעוצמת הסנקציות הכלכליות של המערב על רוסיה הרי שהנה אנחנו רואים סונונית ראשנה ומהירה של המחיר שהכלכלה המקומית משלמת על ערעור הסדר העולמי. ריבית של 20% משקפת ברעאש ובראשונה את הניסיון להתמודד עם אובדן האמון של המשקיעים ברובל ועם החששות מפני מצב בו לא יוכלו להמיר רובל לדולרים.
 
למעשה מי שלא ימשוך את כספו מהבנקים הרוסיים יקבל ריבית של יותר מ-20% (ריבית הבנק מרכזי בתוספת ריבית כדי לפתות את המשקיעים) וכאן צריך לשאול את עצמנו מי מוכן לשלם ריבית של 20% אם אין לו חשש היום, יום שני בו חוזר עולם עכו"ם לעבודה, שהציבור יסתער על הבנקים ויבקש את כספו.
החשש של כל כלכלה בין אם מודרנית ובין אם לאו היא מפני הסתערות של הציבור על הבנקים במה שמכונה בוול סטריט Run Off שמערער את יציבות המערכת.
נזכיר כי בשבוע שעבר פלשה רוסיה לאוקראינה במהלך צבאי וכוחני שמאפיין ימים שחשבנו שעברו מהעולם. גורמים שונים במערב דרשו התערבות צבאית של המערב אולם הנשיא ג'ו ביידן, איש חכם ומנוסה, הודיע כי אין לו כוונה לשפוך דם של חיילים אמריקאים על אדמת אוקראינה אבל הוא יגבה מחיר כלכלי כבד מרוסיה.
שורה של סנקציות שאמנם החריגו את שוק האלומיניום אבל זרקו בנקים רוסיים מה-SWIFT, מונעים ממשקיעים רוסיים להחזיק כסף בליש"ט ומגבילים את השימוש שלהם בדולרים גורמים נזק מהיר וחד לכלכלה הרוסית. ברור לסנקציות יהיו מחירים הרבה יותר גבוהים בטווחים הבינוני והארוך והנה אנחנו רואים איך מספר ימים לאחר הטלת הסנקציות, הרובל צולל ב-30% והבנק המרכזי מעלה את הריבית ל-20%. וזה חתיכת נזק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה