השוק

פלישה רוסית לאוקראינה: הדולר מזנק בכ-2% נוגע ב-3.3 שקל

הפלישה הרוסית לאוקראינה מטלטלת את השווקים הפיננסים; הדולר מזנק הבוקר בתל אביב בכמעט 2% ונוגע ברמה ההיסטורית של 3.3%; פעילים בשוק ההון: "תחזיקו חזק"
ניצן כהן |  1
פלישה רוסית לאוקראינה (צילום pexels)
הפלישה הרוסית הבוקר לאוקראינה מטלטלת את השווקים הפיננסים. מעבר לברור מאליו (עלייה במחירי הנפט והסחורות) מתנהל הבוקר המסחר במט"ח בהתחזקות אגרסיבית של הדולר שנחשב ל"חוף מבטחים". מאז שעות הבוקר הדולר מתחזק מול השקל בכמעט 2% ונסחר ברמה הקרובה מאוד ל-3.3 שקל.
בחדרי העסקאות של הבנקים הגדולים אומרים היום כי המשקיעים צריכים להחזיק חזק לקראת תקופה (קצרה) של חוסר ודאות אולם בשל העובדה כי רכיב המזומנים בתיקי ההשקעה גבוה ובשל העובדה כי פוזיציות השורט גבוהות, הרי שלא נראה קריסה של השווקים בשלב הזה של הלחימה באוקראינה.
 
כאן המקום להזכיר כי בשלב הזה לא נראה שבנק ישראל יתערב במסחר במט"ח, בטח לא באופן אגרסיבי, למרות ההתחזקות המשמעותית של הדולר ועליית מחירי הנפט שהיו הגורם המשמעותי בעובדה שלא נצפתה בישראל התפרצות אינפלציונית.
קונצנזוס ההערכות הבוקר בחדרי העסקאות מדבר על כך שהזעזוע בשווקים הוא קצר טווח ולכן בנק ישראל לא יתערב, אבל ככל שהזעזוע הזה ימשך יותר משבוע או לחילופין יהיה גדול מידי, בנק ישראל יאלץ למתן את התנודתיות ולעשות שימוש ביתרות המט"ח הגבוהות שצבר בשנים האחרונות - למתן את התנודתיות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    דולר עולה טוב
    משה 02/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנק ישראל מרויח יפה ככל שהדולר מתחזק הוא קנה הרבה דולרים והערך שלהם עולה.
    סגור