השוק

"למשקיעים יש מזל, היו בפוזיציה משמעותית של שורטים"

הכלכלן הראשי של הפניקס-אקסלנס, אמיר כהנוביץ' אומר היום שהסיבה שהשוק לא מתפרק ואפילו עולה היום היא העובדה שהמשקיעים מלאים בשורטים על השוק ולכן הם מממשים רווחים וקונים סחורה
ניצן כהן | 
ולדימיר פוטין (צילום יוטיוב/ ABC News, ויקיפדיה)
אמיר כהנוביץ', הכלכלן הראשי של הפניקס-אקסלנס אומר היום כי המזל הגדול של המשקיעים בשוק ההון הוא העובדה שהם נערכו להעלאת הריבית ולכן פתחו פוזיציה משמעותית של שורטים על השוק. הפוזיציה הזו הייתה שווה להם הרבה כסף והם מממשים אותו ברווחים משמעותיים וזו הסיבה שאנחנו רואים הבוקר את החוזים העתידיים על המדדים האמריקאים עולים.
"למשקיעים יש מזל" אומר כהנוביץ' "הם היו בפוזיציה גבוהה של שורטים נגד שוק המניות, מחשש לנזקי העלאות הריבית המתקרבות ובשל ההכרה בכך ששוק האג"ח לא יהווה הגנה במשבר מסוג כזה, ואז אלה בלי כוונה הגנו עליהם מתרחיש של מלחמת עולם שלישית".
 
ההסלמה במשבר בין רוסיה-אוקראינה והמערב הייתה אמורה להקריס את השוק אבל זה לא קרה (נכון לעכשיו) "לאחר שפוטין הכיר בעצמאות מחוזות בדלניים באוקראינה ממשל ביידן הודיע אמש כי יעביר חיל רגלים, טנקים ומטוסי F-35 לאגף המזרחי של מדינות נאט"ו והחל בהטלת סנקציות על רוסיה. שוק המניות ברוסיה בהתמוטטות של 30% מהשיא אבל בארה"ב הירידות מתונות משמעותית והבוקר החוזים העתידיים אפילו כבר שוב ירוקים.
"נראה שמשהו עוצר את השוק מליפול. אחד ההסברים המעניינים הוא שהיקף פוזיציות ההגנה (שורט) כל כך גדול עד שכל מהלך משמעותי כלפי מטה נתקל מהר מאד בגל של מממשי רווחים (באמצעות קניית מניות לסגירת הפוזיציות שורט).
"לפי בלומברג היקף הפוזיציות נגד ה-SPDR S&P 500 ETF הוכפלו מתחילת השנה וברמת שיא מאז סוף 2020. זה לא שה-S&P500 לא ירד, הוא אפילו נגע אתמול בירידה מצטברת של 10% מהשיא בינואר, אבל זאת קטגורייה צנועה יחסית של "תיקון" (לעומת "שוק דובי" שמתאר ירידות משמעותיות של מעל 20%).
"בינתיים בשוק האג"ח הדרמה נמשכת, שיפוע עקום התשואות ממשיך להתמוטט במה שמתחיל להיראות, להריח ולהישמע כמו 2018. אפילו שוק היורו-דולר כבר מפלרטט עם הפחתת ריבית הפד ב-2024. 
"בישראל, השוק ממשיך ללחוץ על בנק ישראל להכין את הקרקע להעלאת ריבית (באמצעות דחיפה כלפי מעלה לתשואות הקצרות), בנק ישראל מצמצם טווחים, הנגיד מדבר הבוקר על אפשרות להעלאה כבר באפריל, אבל הבנק מנסה עדיין למשוך את הציפיות למתווה העלאות למטה" מסיים כהנוביץ'.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה