כסף וצרכנות

יותר יקר, פחות טעים: כמה אתם משלמים על פתיבר?

חשבתם שמחיר הפסטה גבוה? מסתבר שהביסקוויט הפופולרי לא רק יותר יקר, אלא גם פחות טעים מהמקור
מערכת ice |  2
ביסקוויט פתיבר (צילום אסם)
מי לא אוהב פתיבר – הביסקוויט הכה ישראלי של אסם, שעומד בבסיס כל עוגת ביסקוויטים בכל בית בארץ. אז למי שלא ידע, קודם כל, פתיבר הוא במקור מותג צרפתי - Petit Beurre (חמאה קטנה), ובמקור לא רק שהוא עשיר יותר בחמאה, אלא גם יותר זול.
אחרי אין ספור השוואות מחירים, לא מפתיע לגלות עוד מוצר שעולה בחו"ל יותר מבארץ. אבל מה שעוד יותר מפתיע וגם מרתיח, הוא ההבדל בין הרכבי המוצרים. מבקרת האוכל ריטה גולדשטיין, טעמה את המותג הצרפתי וזעמה על השוני. בעוד שהביסקוויט בייצור אסם מכיל לצד הקמח, הסוכר והמלח, גם שומן צמחי ותמצית וניל. במותג המקורי לעומת זאת, במקום המרכיבים התעשייתיים יש חמאה, שהופכת את הביסקוויט לפריך ומתוק, עם ניחוח מפתה יותר.
"הטעם של הפתיבר המקורי הוא של גן עדן קטן וחמאתי." כותבת ריטה גולדשטיין במאקו, "כן, זה כולה ביסקוויט חמאה ולא צריך להגזים, אבל וואללה, זה ביסקוויט חמאה פריך ששווה כל ביס, ומכבד את מי שאוכל אותו. מתיקות נעימה, תחושה חמאתית שומנית אלגנטית שעוטפת את כל חלל הפה, ובשורה התחתונה - ביסקוויט שקשה לחדול מלאכול."
 
ואחרי התיאור על ההבדלים במוצרים הישראלי והצרפתי, ניגש למחיר. בעוד שבצרפת משלמים על מארז ביסקוויטים כזה כ-8 שקל (כ-2 יורו), בישראל חבילת ביסקוויטים עולה בין 12 ל-15 שקל. כמו שראינו במחאת הפסטה, הישראלים אוהבים את המותג, שגם במקרה הזה הוא אסם, ופחות נמשכים לחברות הפחות מוכרות, גם אם הם מציעות את אותו מוצר בזול יותר.
לגבי הפתיבר הצרפתי של חברת LU, יש יבואנים שמוכרים אותו בארץ במספר חנויות ממתקים, אך כמובן שהמחיר שלהם הוא לא כמו בצרפת.
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    פתיבר בסקוויט
    שרית 06/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברמי לוי היה מבצע. חבילה ב- 5.90 ₪
    סגור
  • 1.
    להחרים את הפתי בר,לא טעים ולא בריא (ל"ת)
    סמדר 03/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור