כסף וצרכנות

יועז הנדל נגד חברות הסלולאר: "מפרות התחייבות, אין קליטה"

שר התקשורת נלחם בהפרות של חברות הסלולאר בנושא קליטה וכיסוי סלולארי: משרד התקשורת שיגר דו"חות פיקוח לחברות הסלולאר שלא מספקות כיסוי מלא בכבישי ישראל. מערכת ה-Drive test החדשה שמפעיל המשרד מצאה כי חברות הסלולאר לא מספקות כיסוי מלא בכבישי 40 ו-13
מערכת ice |  1
יועז הנדל (צילום פלאש 90/ נועם רבקין פנטון)
לאחר שרכש מערכת פיקוח מתקדמת לבדיקת הכיסוי והקליטה ברחבי הארץ, Drive test, משרד התקשורת החל להפעיל ניידת פיקוח שמבצעת נסיעות מבחן ברחבי הארץ, ובוחנת את כיסוי הקליטה הסלולארית בכל מקום אליו היא מגיעה. בעקבות ממצאי נסיעות המבחן, משרד התקשורת פתח בהליך פיקוח כנגד ההפרות של חברות הסלולאר בנושא כיסוי וקליטה סלולארית ברחבי הארץ. 
הליך הפיקוח נערך על ידי אגף הפיקוח והאכיפה במשרד התקשורת באמצעות נסיעת מבחן של ניידת המצוידת במערכת Drive Test שבחנה את היקף הכיסוי ואיכות הקליטה הסלולארית בכביש 40, השני באורכו בישראל (302 ק"מ), המחבר בין כפר סבא לצומת קטורה שבערבה, ובכביש 13 שמחבר בין צומת ציחור לבין צומת מנוחה. דוחות הפיקוח שנשלחו היום (ג') לחברות הסלולאר מציגים הפרה לכאורה של חובות הכיסוי והקליטה הסלולארית, ולפיהם בחלקים מהכבישים שנבדקו קיים חוסר בכיסוי ושירות סלולארי בטכנולוגיית דור 4 בשיעור החורג לכאורה מהמוגדר ברישיון. 
יצוין, כי הדוח של מינהל אכיפה ופיקוח במשרד התקשורת מצא כי כל החברות לא סיפקו כיסוי סלולארי של דור 4 במעל ל- 10% מאורכו הכולל של הכביש ועל כן, הן אינן עומדות באבן הדרך השלישית לחובת הכיסוי הסלולארי, שלפיה על חברות הסלולאר לספק כיסוי סלולארי בטכנולוגיית דור 4 בכבישי ישראל ברמה של 90% וזאת כבר החל מאוגוסט 2019. יש לציין עוד כי עד לחודש פברואר 2023 חברות הסלולאר כבר יחוייבו לכיסוי סלולארי של 95% מכבישי ישראל בטכנולוגית דור 4.
 
שר התקשורת, יועז הנדל: "אנחנו מעלים הילוך ופועלים נגד ההפרות של חברות הסלולאר שלא מספקות כיסוי וקליטה סלולארית כפי שהן נדרשות לעשות. קליטה סלולארית היא צורך קיומי וחשוב לכל אזרח בכל מקום שהוא נמצא בו. לא נקבל מצב שבו אזרחים יסבלו מבעיות וחוסר בקליטה סלולארית. כיסוי סלולארי מלא ברחבי ישראל הוא אחד מהיעדים המרכזיים של משרד התקשורת ולא נרפה עד שנגיע ליעד".
דוחות הפיקוח, החתומים בידי מנהל תחום פיקוח טכנולוגי מר רוני חורי נשלחו הבוקר לכל החברות על ידי סמנכ״לית פיקוח ואכיפה במשרד התקשורת איה בן פורת. בסופו של הליך הפיקוח ובמידה ויימצא כי החברות נמצאו בהפרה, יוטלו עליהן קנסות כבדים. משרד התקשורת ימשיך בפעילות הפיקוח והאכיפה על מנת לוודא כי חברות הסלולאר מספקות שירות כמתחייב בהוראות החוק. סמנכ"לית פיקוח ואכיפה במשרד התקשורת, איה ינאי בן-פורת מסרה כי "קליטה סלולרית היא צורך חיוני בכל יישוב ובכל כביש ברחבי המדינה. משרד התקשורת ימשיך בפעילות הפיקוח והאכיפה על מנת לוודא כי חברות הסלולאר מספקות שירות כמתחייב בהוראות הרישיון. במקביל אנו בוחנים שימוש בכלי אכיפה נוספים בתחום".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פורת
    עופר 07/2022/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יפה מאוד אבל מה עכשיו נלחמים על דור 4 כשבעולם המתקדם כבר פורסים דור 5? צריך להלחם על פריסת דור 5
    סגור