קריפטו

מטורף: זה המיליארדר שאיבד 87 מיליארד דולר ב-130 יום

המיליארדר הסיני צ'נגפנג ז'או שהחזיק ב-90 אחוז ממניות ביננס, בורסת הקריפטו מהגדולות בעולם, הצליח להגיע להון אישי שנשק ל-100 מיליארד דולר ולהכנס לרשימת 10 האנשים העשירים בתבל, אך כך התרסק בענק מאז פתיחת 2022
מערכת ice | 
הדולר בירידה (צילום vecteezy, pngwing)
האדם הממוצע כנראה לא יזהה את שמו או פניו של צ'אנגפנג ז'או. וזה די מטורף כי בנקודות שונות בחודשים האחרונים, צ'אנגפנג ג'או היה אחד מ-10 האנשים העשירים ביותר על פני כדור הארץ. מילת המפתח: "היה".
צ'אנגפנג ז'או, שמכונה בדרך כלל פשוט "CZ", הרוויח את הונו הודות ל-90% ממניות הבעלות שלו בבורסת הקריפטו Binance. CZ הקימה את ביננס בשנת 2017. שמונה חודשים בלבד לאחר מכן, Binance הייתה בורסת הקריפטו הגדולה ביותר על פני כדור הארץ בנפח, כבוד שהיא עדיין מחזיקה בה.
 
בואו נקפוץ אחורה לספטמבר 2021, לפני שרוסיה פלשה לאוקראינה. לפני כל הטירוף האחרון בשוק המניות והקריפטו, לפני שהאינפלציה יצאה משליטה. עוד בספטמבר, Coinbase טיפלה באופן שגרתי בנפח מסחר בשווי 4-5 מיליארד דולר בכל יום. במקביל, Binance טיפלה באופן שוטף ב-50-80 מיליארד דולר ליום.
בתקופה אחת של 24 שעות ב-25 בספטמבר, Binance איפשרה עסקאות קריפטו בשווי 170 מיליארד דולר. ב-30 הימים האחרונים, Coinbase עמד על נפח של כ-2 מיליארד דולר בממוצע בכל יום. ב-30 הימים האחרונים הגיעה Binance ל-70 מיליארד דולר בממוצע. מיותר לציין ש-Binance היא ענקית, עם הכנסות שנתיות שהגיעו ל-20 מיליארד דולר בשנה שעברה. למרבה הצער עבור CZ, החודשים האחרונים לא היו אדיבים להונו האישי.
כשצ'אנגפנג ז'או התעורר ביום השנה החדשה 2022, המיליארדר נשא שווי נטו של 80 מיליארד דולר ובאמצע ינואר השווי הנקי שלו הגיע לזמן קצר עד 97 מיליארד דולר. אבל שילוב של אינפלציה, המלחמה באוקראינה, מיתון הממשמש ובא וירידה בשווקי המניות והקריפטו העולמיים זרעו הרס על העושר האישי של צ'אנגפנג ג'או. בימים אלו, השווי הנקי של צ'אנגפנג ז'או ירד ל-11 מיליארד דולר בלבד, כלומר, נכון לכתיבת שורות אלה, עושר אישי של 87 מיליארד דולר התנדף מ-CZ תוך כ-130 ימים.
ברור ש-11 מיליארד דולר עדיין הופכים את CZ לעשיר במיוחד, אבל הירידה בעושר הופכת אותו ליוצא דופן בדרך אחרת. עם אובדן עושר של 87 מיליארד דולר, צ'אנגפנג ז'או עקף את התואר של מסאיושי סון כאדם שהפסיד הכי הרבה כסף בהיסטוריה האנושית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה