קריפטו

הונאת קריפטו בסך 25 מיליון דולר נחשפת: כך פעלה השיטה

שף פרטי, מלונות יוקרתיים, לינה באחוזות פרטיות ומאבטחים - אלו הם רק חלק מהמטרות שבהן הושקעו כ-25 מיליון דולר של משקיעים רבים באמצעות תוכנת הקריפטו פונזי. משרד המשפטים האמריקני יעמיד לדין את שני הגברים שהפעילו את התוכנה והונו את לקוחותיהם

מערכת ice | 
עוקץ קריפטו (צילום shutterstock)
בעקבות מעילה על סך 25 מיליון דולר, משרד המשפטים האמריקני יעמיד לדין שני גברים אשר הפעילו את תוכנת ההונאה להשקעות קריפטו "פונזי", באמצעות הבטחות שווא לתשואות גבוהות.
דיוויד גילברט זעפרן בן ה-51 מאוסטרליה ווינסנט אנתוני מאצ'וטה בן ה-52 מקליפורניה הציגו לכאורה את התוכנה כדרך להשקיע באופן אוטומטי בקריפטו באמצעות בינה מלאכותית. התוכנה קודמה באמצעות שמות רבים, ביניהם Bitcoin Wealth Management, Omicron Trust ,Circle Society ועוד מגוון כינויים הנשמעים אמינים.
 
הרמאים פיתו את הקורבנות להשקיע את מיטב כספם באמצעות התוכנה שלהם, רק שבסוף התברר כי כלל הכסף הועבר לחשבונם הפרטי של זעפרן ומאצ'וטה, שהשתמשו בו בשביל אורח החיים הראוותני שלהם. שף פרטי, מלונות יוקרתיים, מחייה באחוזות פרטיות, מאבטחים וטיסות חכורות – כל אלו הם רק חלק מהשימושים שנעשו בכסף של הלקוחות התמימים.
אחת הדרכים בהם הם ניסו לטשטש את פעולותיהם היא באמצעות הסתרת מקורות ומיקומי השקעה של הלקוחות באמצעות שיטות שונות, ובכך הצליחו לבלבל אותם ולעכב את החשד שהיה אמור להיווצר מלכתחילה. משרד המשפטים האשים את השניים בקשירת קשר לביצוע הלבנות הון, וכל אחד מהם עומד בפני עונשים מקסימליים של עד עשרים שנה בכלא.
יש לציין כי תחום השקעות הקריפטו ברשת עשוי להניב למשקיעים כספים רבים, אך רק אם הם שומרים על כללי הבטיחות ונזהרים מתרמיות ונוכלים כמו תוכנת "פונזי". כלל מספר אחד בתחום – לא להתפתות לאף אחד שמציע לכם תשואות גבוהות בקלות, במרבית המקרים מדובר בנוכלות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה