קריפטו

הקריפטו ישתלט על העולם? חיסכון של 74 מיליארד דולר למשקי הבית

בעוד רשת הבלוקצ'יין היא טכנולוגיה עם שימושים מעשיים רבים, המטבעות הדיגיטליים הם מרכיב אחד שמאפשר את תפעול הרשתות.  קוינבייס פרסמה דו"ח לפיו מעבר לשימוש בטכנולוגיית בלוקצ'יין לצורך העברת כספים הייתה יכולה לחסוך למשקי הבית בארצות הברית עמלות אשראי בהיקף של כ-600 דולר למשק בית
מערכת ice | 
קריפטו (צילום shutterstock)
רבים שואלים את עצמם מה התועלת הממשית של הקריפטו בעולם האמיתי? אלא שהבלוקצ'יין כבר הוכיח שהוא יכול להועיל רבות לאנושות. תחילה ראוי להבחין באופן ברור בין "רשת בלוקצ'יין" לבין "מטבעות דיגיטליים". בעוד רשת הבלוקצ'יין היא טכנולוגיה עם שימושים מעשיים רבים, המטבעות הדיגיטליים הם מרכיב אחד שמאפשר את תפעול הרשתות, שתיאורטית יכולות לפעול גם בלי מטבעות (אם מישהו יתנדב לשאת בעלויות ההפעלה שלהן).
במבנה הנוכחי של עולם הקריפטו המטבעות הדיגיטליים הם חשובים לתפעול השוטף והמבוזר של הרשתות האלו, כי הן בעצם ה"דלק" שמניע את כל המערכת.  אז ביחס למטבעות אולי אפשר לשאול, אבל רשת בלוקצ'יין, הטכנולוגיה של ביזור מידע באמצעות "בלוקים" משורשרים, כבר הוכיחה את חשיבותה ויעילותה, וניתן להשתמש בה הרבה יותר ממה שקורה כיום. 
 
על פי דיווח בביזפורטל, חברת קוינבייס פרסמה דו"ח לפיו מעבר לשימוש בטכנולוגיית בלוקצ'יין לצורך העברת כספים הייתה יכולה לחסוך למשקי הבית בארצות הברית עמלות אשראי בהיקף של לא פחות מ-74 מיליארד דולר, כ-600 דולר למשק בית, בשנת 2022 לבדה. עוד על פי הדו"ח, "לפחות 3 מתוך כל 5 אמריקאים רוצים להתעדכן למערכת שתהיה זולה יותר, מהירה יותר ונגישה יותר", לדעתה הבלתי משוחדת של קוינבייס.
לצורך עריכת הדו"ח השתמשה קוינבייס בנתונים גלויים המפורסמים על ידי הרשות לניירות ערך האמריקנית (SEC) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ונתונים של חברת האנליטיקה סטטיסטה. אבל לא רק משקי הבית היו יכולים להנות. "סוחרים מוציאים יותר מ-126 מיליארד דולר על עמלות בהליך העברה של כרטיסי אשראי", זוהי ההוצאה השניה הכי גבוהה לסוחרים אחרי כוח אדם.  לדברי קוינבייס, שימוש בטכנלוגיית בלוקצ'יין היה מביא אותם לתשלום אפסי.
נראה שהדו"ח פרסם כחלק ממאמצי הלובינג של החברה בארצות הברית. למרות הניסיונות של קוינבייס להתרחב מחוץ לארצות הברית עקב הלחצים הרגולוטריים, רוב מוחלט של הכנסותיה עדיין מגיע ממדינתו של הדוד סם, והיא משקיעה מאמצים ציבוריים רבים להסברה של נושא הקריפטו ותועלתו לציבור. קוינבייס גם מעניקה שירותי משמרנות למרבות תעודות הסל שהונפקו לאחרונה, ביניהן אלו של בלאקרוק, פרנקלין טרמפלטון וגרייסקייל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה