תרבות ופנאי

שיא חדש נשבר בקולנוע: איזה סרט קבע רף חדש?

"סוניק הסרט 2", שיצא בסוף השבוע, הצליח לנפץ בענק את הציפיות ולגרוף סכום המקביל לתקציב ההפקה העצום שלו תוך ימים בודדים
יאיר מור |  1
קולנוע (צילום freepik)
"סוניק הסרט 2", שיצא בסוף השבוע האחרון לאקרנים ברוב מדינות העולם, הצליח לקבוע רף חדש בשתי תעשיות יחד – תעשיית הקולנוע ותעשיית המשחקים – כאשר שבר את שיא ההכנסות בבתי הקולנוע בארה"ב לסרט המבוסס על משחק מחשב, וכמעט שבר את שיא ההכנסות לסרט בבתי הקולנוע לאחר מגפת הקורונה.
לפי נתוני חברת המחקר Comscore, הסרט, שיצא בישראל ביום חמישי וברוב המדינות האחרות ביום שישי, גרף בקופות בארה"ב 71 מיליון דולר – הרבה מעבר לציפיות, שדיברו על 60 מיליון דולר במקרה הטוב. ביתר העולם הכניס הסרט 37 מיליון דולר בסוף השבוע הזה, ו-70 מיליון מאז תחילת ההקרנות מספר ימים קודם לכן בכמה מדינות, כך שהוא כבר הספיק להרוויח בקצת יותר משבוע מאז הקרנות הבכורה 141 מיליון דולר ולהחזיר את כל תקציב ההפקה – 90 מיליון דולר – עם תוספת רווח נאה.
 
כאמור, מדובר בשיא חדש עבור סרט המבוסס על משחק – הישג לא קטן עבור Paramount, שהפיקה את הסרט, ו-Sega, בעלת הזכויות על דמות הקיפוד הכחול, במיוחד לאור העובדה שהשיא הקודם בתחום ההכנסות לסרט המבוסס על משחק מחשב שייך גם הוא לסרט משותף שלהן: "סוניק הסרט", שיצא בפברואר 2020, רגע לפני סגרי הקורונה, והכניס בסוף השבוע הראשון שלו 58 מיליון דולר בארה"ב וסה"כ 319 מיליון דולר בארה"ב.
עם זאת, הסרט לא הצליח לנפץ את שיא ההכנסות הכללי לסרט מאז תחילת מגפת הקורונה, שיא שעדיין מוחזק על ידי "שנג-צ'י ואגדת 10 הטבעות", שהכניס בסוף השבוע הראשון שלו על המסכים 71.4 מיליון דולר – פחות מחצי מיליון יותר מ"סוניק הסרט 2".
למקום השני בסוף השבוע האחרון הגיע "מורביוס" של מארוול וסוני בכיכובו של ג'ארד לטו, אך הוא ספג צניחה של 74% בשבוע השני שלו ל-10.2 מיליון דולר בלבד, וסה"כ 57 מיליון בארה"ב ו-69.3 מיליון בעולם; "העיר האבודה" בכיכובם של סנדרה בולוק וצ'נינג טייטום נמצא במקום השלישי עם 9.1 מיליון הכנסות בארה"ב – ירידה של 38% לעומת שבוע קודם; "אמבולנס" של יוניברסל במקום הרביעי עם 8.8 מיליון בלבד בשבוע הראשון שלו; ובמקום חמישי "בטמן" בכיכובו של רוברט פטינסון עם 6.5 מיליון דולר בארה"ב, שמביאים אותו לסך של 358 מיליון בארה"ב, 376 מיליון ביתר העולם ו-735 מיליון דולר סך הכל, מה שהופך אותו לסרט המרוויח של השנה עד כה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מי נותן לו לכתוב את השטויות האלו?
    יואל 04/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמעט כל הנתונים פה שגויים, הזייה שאתר שמכבד את עצמו נותן במה לכתבה שלמה של טעויות ולא בודק את העובדות והמספרים... עדיף שתתעסקו בעולם הפרסום והרייטינג וזהו
    סגור