תרבות ופנאי

"כמה חבל שהסרט הכי טוב של מארוול לאחרונה הוא גם האחרון"

הסרט האחרון של "שומרי הגלקסיה 3" יצא והשאיר טעם של עוד. כמה חבל שהקהל כבר לא יוכל לקבל מה שהוא רוצה ויצטרך להסתפק בסרט סיום אחד נפלא כשברקע רצף של סרטים והופעות קמיאו לא מספקות בעליל
פטריסיה סולומון |  4
שומרי הגלקסיה 3 (צילום מתוך אתר disney)
כמה חבל. מאז שמארוול שחררה את הסיום האפי שלה לסדרת סרטי "הנוקמים" הסרטים החלו להתדרדר באופן ניכר, למעט כמה הבזקים איכותיים פה ושם עם "ספיידרמן: אין דרך הביתה", "הפנתר השחור: ווקאנדה לנצח" ו"שאנג צ'י" (שהיה הפתעה חיובית נהדרת). אז באמת כמה חבל שהסרט, אולי הטוב ביותר, בכל שלב 5 הוא גם האחרון עבור הצוות הנפלא של "שומרי הגלקסיה".
"שומרי הגלקסיה 3" הושק בסוף השבוע שעבר לאחר ציפייה רבה. כידוע הוא אחרון עבור הקאסט המוביל שכולל את כריס פראט, זואי סלדנה, דיייב בסטיסטה, בראדלי קופר ואפיל וין דיזל בתפקידו של גרוט (צפו ממנו הפעתה חסרת תקדים במהלך הסרט). לא ידוע עדיין מה מתוכנן עבור דמויות אלו אבל אין ספק שזו פרידה קשה, ובמיוחד לאחר שהסרט פשוט הוכיח את עצמו מעל ומעבר.
הסרט השלישי והאחרון מתמקד בחברי הצוות האהוב והמשעשע בעודם מנסים לבצע את התפקיד שהם לקחו על עצמם אחרי תןם המלחמה נגד ת'אנוס והוא כמובן: לשמור על הגלקסיה. זו לא משימה פשוטה; פיטר (פראט) עסוק ברחמים עצמיים וגעגועים לגאמורה וכל שאר חברי הצוות מנסים למנוע ממנו להגיע למצב של הרס עצמי. הכול כמובן משתבש די מהר ומאותו הרגע הסרט מקבל תפנית מעניינת והיא התמקדות דווקא בסיפורו של רוקט.
במהלך הסרט, שאורכו כ-150 דקות, הצוות יוצא למשימת הצלה אחת אחרונה ובדרך הם לומדים על העבר של רוקט, מתמודדים עם תוצאות העבר שלהם עצמם ובעיקר לומדים לקבל אחד את השני כמו שהם. נשמע נדוש נכון? בהחלט, אך לעומת סרטי מארוול אחרים אי אפשר לצפות אחרת משומרי הגלקסיה שנועדו להיות קיטצ'יים, מצחיקים ופשוט שונים, ולכן הסרט מסמן וי על כל אחת מהדרישות.
התסריט שנון, אם כי לא גאוני עד הסוף. הוא מצליח לספק למעריצים רגעים קטנים של צחוק, ובאופן מפתיע לא מעט רגעים של רגש טהור שנובע בעיקר מסיפורו העצוב של רוקט, עד כדי כך שאי אפשר שלא להשליך מהסיפור שלו מעט על איך אנחנו בתור חברה מתנהגים וחושבים על בעלי חיים ויצורים חסרי אונים. עם זאת, התסריט לא חף מפשע לגמרי, ובהחלט פה ושם יש בו רגעי טמטום (אין דרך יותר טובה או עדינה לתאר זאת) שלא ממש עוברים מסך ומרגישים כפויים מדי, ועדיין - שוכחים מהם ממש אחרי כמה דקות ולגמרי אפשר לסלוח עליהם.
 
לצד התסריט החביב חשוב להחמיא גם סצנות האקשן והלחימה. חברתי הטובה העירה בהבחנה חדה כי הן הזכירו לה מאוד את סצנות הלחימה בסרטים של "קינגסמן", אז אם אתם חובבי הז'אנר, "שומרי הגלקסיה 3" יספקו לכם את אותה הנאה, בצירוף החלל החיצון, כלי נשק הזויים ודימיוניים ואפקטים מושקעים.
אז מה נותר לנו? הפסקול כמובן. איך אפשר לעשות סרט של שומרי הגלקסיה בלי הפסקול הכי נוסטלגי שיש?! הבמאי ג'יימס גאן ממש לא מפספס כאן ומעניק לקהל המעריצים בדיוק מה שהם רצו, החל ממוזיקה חדשה משנות ה-2000 ואילך (למשל פלורנס אנד דה משין) וכמובן פלאשבק לכמה מהשירים האהובים ביותר מהסרט הראשון שגרמו לנו להתאהב.
אם כן, יש לנו כאן את השילוש הקדוש: אקשן, עלילה ומוזיקה - מה עוד אפשר לבקש? 
בעצם כן יש לי בקשה קטנה, אפשר שמארוול יתחילו להפיק סרטים איכותיים הרבה לפני שהם מכריזים על זה שהם האחרונים? כי נדמה שהאיכות (לרוב) מגיעה אצלם רק לקראת הפינאלה הסוער, אבל כולנו נשמח מאוד ליהנות גם מהדרך אליו.
שומרי הגלקסיה 3 | בתי הקולנוע בפריסה ארצית | ציון: 4.5
השורה התחתונה: סרט סיום מעולה לסאגת "שומרי הגלקסיה" שמשאיר טעם של עוד. ולכל אלו שלא בטוחים אם להישאר עד הסוף, צפו לשתי סצנות במהלך הקרדיטים שמומלץ להישאר עבורן.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    תבדקו פרטים לפני פרסום הכתבה
    ישי 05/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שומרי הגלקסיה 3 הם חלק משלב 5, התקדמנו
    סגור
  • 3.
    ראיתי את הסרט היום. סרט גרוע. ה 2 הקודמים היו טובים. (ל"ת)
    אל תלכו. בזבוז כסף ! 05/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 2.
    אחד הסרטים המשעממים (ל"ת)
    אחד הסרטים המשעמים 05/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 7
    סגור
  • 1.
    זהו כבר הסרט השני בשלב 5 (ל"ת)
    יואב 05/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור