דיגיטל וטק

אפליקציה חדשה ויעילה: המיזם המרגש של בני הנוער

בני נוער מירושלים יזמה את אפליקציית ניווט עבור אנשים בעלי נכות, השבוע, נערך בירושלים אירוע בו הציגו הנערים את האפליקציה, בעודם בגיל 14 בלבד
מערכת ice | 
צילום יאיר מור
בעקבות המלחמה, קבוצת בני נוער מירושלים יזמה אפליקציית ניווט עבור אנשים נכים
השבוע נערך ברמות בירושלים אירוע אמצע הדרך של תכנית הדגל הייחודית לבני נוער של עמותת "מחשבה טובה" – "אקו טק". בארוע הוצגו יוזמות ופיתוחים טכנולוגיים של בני נוער בפני שופטים מעולמות הטכנולוגיה והחינוך.
 קבוצת נערים בני 14 שמשתתפים בתכנית אקוטק י-ם (רמות), איתי נדב, עוז בן צור, הדר בן צור, וגבריאל קרמר פיתחו מיזם מרגש, בעקבות מספר הפצועים וקטועי הגפיים הגבוה במלחמה הנוכחית וחוסר המודעות והמענה לנגישות נכים. הנערים תכננו אפליקציית ניווט עבור אנשים נכים.
 
כאמור, השנה בעקבות המלחמה התווספו לצערנו אלפי נכים חדשים למעגל המוגבלות בתנועה (נפגעי 7/10, חיילים פצועי מלחמה) שנאלצים להסתגל למצבם ולכל מה שקשור לנגישות.

(קרדיט: אהרון שרייבר)
הנערים הבינו כי קיים צורך בהנגשת ידע מותאם לנכים בסביבה בה הם נעים, ולכן פיתחו אפליקציית ניווט עבור נכים שתהווה פתרון על מנת לאפשר להם לנווט מנקודה לנקודה, כאשר הפלטפורמה תציע למשתמשים דרכים ומסלולים בעלי נגישות, ותעדכן מראש כאשר המסלול או המקום אליו הם רוצים להגיע אינו נגיש עבורם. בכך ימנעו מבזבוז זמן, טרחה מיותרת ובעיקר עוגמת נפש.
בנוסף, האפליקציה תסמן גם מעברי מדרכות, רחובות חסומים לגישה ועוד. האפליקציה בעלת אופי חברתי ושיתופי, כך שהמשתמשים בה הם קהילה פעילה, ויוכלו לעדכן בזמן אמת על מקומות ואזורים חסומים לגישה. כמו כן, כחלק מהמיזם הנערים מגבשים פורום בנושאי זכויותיהם של נכים, סיוע במיצוי זכויות, ועוד.

 לדברי איתי נדב, אחד מהנערים שפיתחו את המיזם: "בחרנו לפתח את המיזם משתי סיבות : סבא של שניים מחברי הקבוצה הוא נכה, כך שהבעיה מוכרת להם ברמה האישית, וכמן כן כמות הפצועים והנכים בישראל עלתה מאד לצערנו בגלל המלחמה ועם זאת עדיין לא קיימת נגישות ויכולת למצוא פתרון הולם לבעיה של אנשים רבים.
במידה והדרך חסומה (ע"י משאית, שיפוצים וכו) האפליקציה תציע לו דרך חליפית.
לפתרון שפיתחנו יש כמה יתרונות, בניהם : יתרון בניווט מהיר יותר ממקום למקום,  מציאת מקומות נגישים, קהילה שיש לה מטרה משותפת וכמו כן המשתמשים יוכלו לדווח באפליקציה על מכשולים וחפצים שנתקעים בהם בדרך ולעזור לקהילה כולה".
 לסיכום מציין אהרון שרייבר, מנהל המעבדות החברתיות בעמותה: "השבוע בני הנוער משתתפי הקורס הציגו בפעם הראשונה את המיזמים שעליהם עבדו כל כך קשה בחודשים האחרונים. הם עברו כברת דרך רצינית, יישמו את כל הנלמד בשיעורי היזמות ואכן ראו בהצגה של המיזם שהכינו, שהם חשבו על כל פרט ופרט, ידעו לענות על כל השאלות של השופטים בצורה מקצועית רצינית ועניינית, והכי חשוב, בפעם הראשונה עמדו מול קהל והציגו בצורה מושלמת את המיזם שעליהם עבדו כל כך קשה. הם אלופים אמיתיים ועתידם סלול בפניהם!"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה