דיגיטל וטק

סקרלט ג'והנסון תובעת את OpenAI? גנבו לי את הקול

כוכבת היקום הקולנועי של מארוול שכרה צוות ייעוץ משפטי לאחר ששמע את קולה של Sky, מערכת בינה מלאכותית חדשה מבית החברה שהביאה לנו את ה-ChatGPT. הכוכבת אשר סירבה להשאיל את קולה למערכת הופתעה. OpenAI בתגובה: מתנצלים, הקול שייך לשחקנית אחרת
מערכת ice | 
סקארלט ג'והנסון (צילום נוביקוב יבגני אלכסנדרוביץ' / ויקימדיה)
כוכבת הסרטים של מארוול, "האלמנה השחורה", השחקנית סקארלט ג'והנסון טוענת כי חברת OpenAI האחראית ליצירתו של ChatGPT העתיקה את קולה והשתמשה בו למערכת "Sky" החדשה שלה לאחר שזו סירבה לבקשה להשאיל את קולה.
הכוכבת טוענת כי אלטמן, מייסד החברה פנה אליה בספטמבר האחרון ופעם נוספת במאי וביקש שתשאיל את קולה לדמות הווירטואלית בפיתוח החדש שלו. זו, לאחר ששקלה את ההצעה החליטה לסרב והופתעה כאשר תשעה חודשים לאחר מכן כאשר לא רק חבריה ומשפחה אלא גם הציבור הרחב ציינו עד כמה הקול של המערכת החדשה דומה לקולה.

הכוכבת אשר נתנה את קולה לדמותה של סמנתה, עוזרת ווירטואלית מבוססת בינה מלאכותית בסרט "היא" אשר יצא לאקרנים לפני יותר מעשור ציינה כי עם יציאתה של המערכת החדשה, רשם אלטמן ברשת החברתית X את המסר האניגמטי "היא" תחת פוסט ההשקה , מה שלדבריה הוא רפרנס מובהק לסרט. ג'והנסן שכרה ייעוץ משפטי וכתבה מכתב הן לחברה והן לאלטמן באופן אישי ובו ביקשה פירוט של תהליך יצירת סקיי.
בתגובה, חברת OpenAI הכחישה את ההאשמות וטענה כי לא מדובר בקול של השחקנית ההוליוודית אלה בשחקנית מקצועית שהם שכרו לצורך הדיבוב אשר השתמשה בקולה הטבעי. יחד עם זאת החברה הביעה התנצלות בפני ג'והנסון על כך שלא תקשרו טוב יותר את הדברים ואמרו כי לעת עתה הפסיקו את השימוש בקולה של סקיי במוצרים שלהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה