דיגיטל וטק

סוף לד"ר גוגל: חברה ישראלית פיתחה אפליקציה ב-48 מ' דולר

האפליקציה שמבוססת על בינה מלאכותית וחיבור עם קופ"ח מכבי תספק ייעוץ רפואי ראשוני. הפניה תעלה 14 דולר לעומת כ-150 ד' בפגישה פנים אל פנים
אייס | 
שירותי רפואה מקוונים (צילום iStock)
הצלחה לחברת הסטארט-אפ הישראלית K Health. החברה, שהוקמה על ידי אלון בלוך מ-Wix ו-Vroom ואדם סינגולדה (בנו של הגיטריסט אבי סינגולדה) מטאבולה, דיווחה היום (ה') כי גייסה 48 מיליון דולר ממשקיעיה הנוכחיים. סך הגיוסים של החברה, שהוקמה ב-2016, הוא כ-97 מיליון דולר וכיום היא מעסיקה צוות של 110 עובדים בתל אביב ובניו יורק. צוות העובדים כולל מתמטיקאים, רופאים ומפתחים.
את הסיבוב הנוכחי הובילו שתי קרנות שהשקיעו בעבר בחברה: קרן ההשקעות האירופית Mangrove והקרן האמריקאית W14. משקיעים נוספים בסבב האחרון כוללים, בין היתר, את חברת הביטוח הרפואי האמריקאית Anthem Blue Cross, קרן ההשקעות של ענקית התקשורת Box Group ועוד.
האפליקציה הישראלית מבוססת על חיבור בינה לבין קופת חולים מכבי, אשר סיפקה לחברה בסיס מידע אנונימי מ-2.2 מיליון ביקורי רופא שבוצעו בקופת החולים ב-25 השנים האחרונות. פעילותה של החברה מתרכזת בעיקר בארצות הברית אך היא פועלת גם בישראל ומציעה ייעוץ גם בשפה העברית.
איך זה יעבוד? באמצעות שורה של שאלות המערכת, המבוססת על לימוד מכונה ובינה מלאכותית, יודעת האפליקציה לענות על שאלות רפואיות. חשוב להדגיש שלא מדובר בדיאגנוזה רפואית אלא באבחנה סטטיסטית המצביעה על מה שקרוב לוודאי יש לך, וזאת על בסיס מה ששאלו אנשים אחרים. בבדיקות שעשתה החברה ניכרת הצלחה בהצעות של האפליקציה למשתמשים. מעבר לעצות האפליקציה, קיימת גם האפשרות לפנות לרופא אשר יציע טיפול על בסיס האבחנה.
הפנייה לרופא והטיפול המהיר הם אחד מצווארי הבקבוק של הרפואה האמריקאית והרפואה בכלל, שנאלצים להתמודד עם פניות רבות שהיו יכולות להיפתר ללא פגישה פנים אל פנים ובעיקר לחסוך כספים לחולים שנאלצים לשלם על כל ביקור כסף רב. לשם השוואה, הפניה דרך האפליקציה תעלה 14 דולר לעומת כ-150 דולר בפגישה פנים אל פנים. נכון לעכשיו נמצאים כשלושה מיליון משתמשים פעילים באפליקציה.
בכוונת החברה להרחיב את הפעילות שלה בעתיד גם לדרום אמריקה, לאסיה ולמדינות באזור האוקיינוס השקט. המטרה היא להרחיב משמעותית את תחומי הכיסוי בכל הקשור לטיפול כרוני, לחץ דם וסכרת, אונקולוגיה וקרדיולוגיה ואפילו לגעת בתחום רפואת הילדים עד גיל 18, שהוא תחום עצום בפני עצמו. בנוסף, החברה תציע לכל מי שיחפוץ בכך להזמין משלוח של התרופות הנדרשות לו עד הבית. כרגע, האפליקציה כוללת בתוכה 55 רופאים בארצות הברית, כשהחברה מגייסת כל הזמן עוד ועוד רופאים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה