דיגיטל וטק

טראמפ נערך לבחירות ויוצא בקמפיין נגד טיקטוק: "מגיעה לאזרחי ארה"ב פרטיות"

נשיא ארה"ב מנצל את קמפין הבחירות שלו כדי להעלות מודעות ולקרוא למצביעיו להסיר את יישומון הסרטונים הקצרים שבבעלות חברה סינית, מחשש שהוא מבצע ריגול אחר המשתמשים
רועי בהריר-פרל | 
קווין מאייר, דונלד טראמפ (צילום פייסבוק/קווין מאייר, Gage Skidmore)
נשיא ארצות הברית דונאלד טראמפ משלב בקמפיין הבחירות שלו מודעות בפייסבוק ובאינסטגרם שקוראות למצביעיו - ובכלל, לציבור האמריקאי - "להגן על הילדים שלנו מפני סין" באמצעות חתימה על עצומה להסרת יישומון שיתוף הסרטונים הקצרים טיקטוק שבבעלות ענקית הבידור הסינית בייטדאנס. אחת המודעות שפורסמו, בה הופיע הכיתוב "טיקטוק היקרה, מגיעה לאזרחי ארצות הברית פרטיות", הוסרה על ידי פייסבוק בעקבות חריגה מתקנון השימוש.
מדובר בצעד המשך לאיומיו האחרונים של טראמפ ושל בכירים נוספים בסביבתו לחסום את האפליקצייה בפני אזרחי ארצות הברית בטענה כי היישומון הוא מעין סוס טרויאני של הממשלה הקומוניסטית בסין, שמטרתו לאסוף מידע לצרכי ריגול אחר האוכלוסייה האמריקאית. מזכיר המדינה מייק פומפאו התייצב לצד הנשיא וטען כי האפליקציה מהווה "סכנה לביטחון הלאומי".
הקמפיין החדש נגד טיקטוק מדגיש גם את פרצות האבטחה ביישומון המדובר, לרבות זו שאפשרה לצדדים שלישיים להשתמש בתכנים שהועתקו ממנה ללוח הגזירות וההדבקות של מכשירי אייפון. בנוסף, עולה חשד כי הקמפיין נולד בתגובה לאירוע הבחירות של הנשיא טראמפ בטולסה שבאוקלהומה: כזכור, משתמשי טיקטוק הצליחו ליצור בכנס "קרחות" של מושבי ריקים לאחר שרבים מהם נרשמו אליו ולא הגיעו בכוונה תחילה.
בנוסף לממשל טראמפ, נשמעים קולות מלחמה נגד טיקטוק גם במדינות אחרות ברחבי העולם, ביניהן אוסטרליה שהודיעה כי היא שוקלת לחסום את האפליקצייה בתחומה, וכמובן, הודו, שחסמה אותה לאלתר, לצד יישמונים סיניים אחרים, נוכח המתיחות בינה לבין סין.
ייתכן כי גם להחלטה התקדימית של ממשל טראמפ בשבוע שעבר לאסור על החברה הסינית Huawei לפרוש בארצות הברית רשתות של אינטרנט 5G ולפרק את אלה שכבר נבנו תהיה השפעה על המשך דרכה של טיקטוק בארצות הברית. לפחות כרגע, נראה שהדרך הזאת מתקרבת מאוד לסופה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה