דיגיטל וטק

טסלה תפצה לקוחות במיליונים, האם זה פגע במניה?

יצרנית המכוניות החשמליות תיאלץ לשלם פיצויים לנהגים שגילו שהטעינה של רכביהם הואטה. כמה זמן ייקח לה להרוויח את הסכום שתשלם שוב ולמה מניית החברה לא הגיבה כלל להחלטה?
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום ויקיפדיה, pexels)
ענקית הרכב החשמלי טסלה תפצה לקוחות בסכום כולל של 164 מיליון דולר, כך החליטה בשבוע שעבר ועדת פשרות באוסלו, בירת נורווגיה, לפי דיווח של העיתון המקומי Nettavisen.
ההחלטה התקבלה בנוגע לתלונה שהוגשה לוועדה בדצמבר האחרון על ידי יותר מ-30 נהגי טסלה בנורווגיה, שטענו כי עדכון תוכנה למכוניותיהם ב-2019 האט את קצב הטעינה שלהן. הם הצליחו להוכיח לוועדה כי העדכון הוא האחראי לתקלה, וכי כל רכבי Model S, דגם הביניים של החברה, שיוצרו בין 2013 ל-2015 ומכרו במדינה כ-10,000 יחידות, סבלו מהתקלה.
טסלה עצמה בחרה שלא להשתתף בדיונים, ולא ברור האם היא מתכוונת לציית להחלטה. הוועדה קבעה שהחברה צריכה לשלם לכל בעל מכונית כזו 136,000 כתר (קרונור) נורווגי, שהם כ-53,000 שקל, עד סוף החודש הנוכחי, או להגיש ערעור על ההחלטה עד אמצע החודש הבא. תביעה דומה מתנהלת בימים אלה בדנמרק.
נראה שהסכום המדובר אינו מטריד את משקיעי החברה, שכן שווי מניית החברה עלה מאז יום פרסום ההחלטה בכ-5%. לפי הדו"ח הרבעוני האחרון שלה, בחודשים ינואר עד מרץ היא הכניסה 10.4 מיליארד דולר והרוויחה 438 מיליון דולר - כלומר את סכום הפיצויים הכולל שעליה לשלם בנורווגיה היא מכניסה תוך 34 שעות (מעט יותר מיממה) ומרוויחה אותה ב-33.66 ימים.
ובינתיים, נראה שהנתונים הללו עומדים להמשיך לעלות: בסוף השבוע הודיעה טסלה על תחילת מסירת רכבים ממודל S-Plaid, השדרוג לדגם S שמציג נתונים מרשימים למדי: 1,020 או 1,100 כוחות סוס, האצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-1.99 שניות, מהירות מקסימלית של 322 קמ"ש, טווח נסיעה של עד 628 או 837 ק"מ והטענה מהירה שמספיקה ל-322 ק"מ תוך 15 דקות. המכוניות הראשונות יגיעו באוגוסט, והמחיר יתחיל מכ-114,500 דולר (כ-371,000 דולר לפני מסים).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה