דיגיטל וטק

איראן אוסרת כריית ביטקוין - מסיבה חריגה

הנשיא רוחאני האייתולותהחליט לעצור את כריית המטבעות הקריפטוגרפיים, שסייעו למדינה למתן מעט את השפעות החרם המערבי
יאיר מור |  1
האקר אילוסטרציה (צילום מערכת אייס, freepik)
תושבי איראן לא יכולים יותר לכרות מטבעות קריפטוגרפיים, כך הכריז ביום רביעי הנשיא חסאן רוחאני בנאום שנשא בטלוויזיה ובהצהרה לאומה. לפי דיווח ברויטרס, רוחאני אסר על כריית מטבעות וירטואליים למשך 4 חודשים - עד ה-22 בספטמבר.
הסיבה לאיסור כריית קריפטו באיראן, בניגוד למדינות רבות אחרות בעולם, אינו ניסיון לדכא את התחום המשמש בסיס רחב לכלכלה "שחורה" או להכניסו לפיקוד הדוק יותר. להיפך: איראן נהנית מכריית מטבעות הקריפטו. זאת משום שהחרם הכלכלי עליה מקשה מאוד על עסקים לגיטימיים, ולכן המדינה מעודדת בשנים האחרונות את יצירת מטבעות הקריפטו בשטחה, תוך ניצול העובדה שמשאבי הטבע הרבים בה מבטיחים מחיר חשמל זול, שמאפשר הפעלת ציוד כרייה במחירים נמוכים בהרבה מכפי שזה עולה במדינות אחרות. ב-2019 היא העניקה רשיונות ליותר מ-1,000 כורי קריפטו, ולפי הערכת Elliptic מהשבוע שעבר, המדינה האיסלאמית אחראית ל-4.5% מהמטבעות הווירטואליים שנוצרים באמצעות כרייה.
אך לכרייה הזולה יש מחיר יקר שאינו כספי: הפסקות חשמל רבות, בשל העומס על רשת החשמל שיוצרות מכונות הכרייה הזללניות. עתה, כאשר הקיץ בפתח, ואיתו טמפרטורות שעשויות להגיע ל-40 מעלות ועלייה דרמטית בדרישת ההספק למזגנים ובארות מים, הוחלט ככל הנראה להשהות את התעשייה הלאומית החדשה כדי למנוע את המשך הביקורת הקשה שמתעוררת נגד המשטר כאשר מיליוני איראנים מוצאים את עצמם בלי חשמל, לפחות עד אחרי הבחירות לנשיאות בחודש הבא.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איראן אתם מעלים בי גיחוך
    יהודי 05/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדינה פרימיטיבית ומשעשעת. אתם רחוקים מאיתנו שנות אור ועידנים. התחילו להתפכח וללמוד מאיתנו האומה היהודית, אומתו של אברהם, דברים חיוביים. במקום לכלות את הזמן באיומים אלימים. " שלושה סימנים ישנם באומה זו".
    סגור