דיגיטל וטק

וואווי ושיואמי מוחרמות: איזו מדינה דרשה מתושביה להפטר מהפלאפונים?

סוכנות אבטחת הסייבר בליטא פרסמה דו"ח ממשלתי לפיו נמצאו פונקציות צנזורה מובנות בטלפונים סלולריים תוצרת סין, על כן משרד הביטחון הנחה את התושבים שלא לרכוש מכשירים של חברות מארץ הענק באסיה ולהפטר מאלו הקיימים ברשותם. ראש תחום הסייבר ב-HIT מסביר: "אי אפשר לקרוא לזה אחרת חוץ מריגול"
כפיר אדר | 
וואווי (צילום iStock)
משרד הביטחון בליטא המליץ ​​לצרכנים להימנע מרכישת טלפונים סלולריים סיניים ולהיפטר מהטלפונים הסלולריים הקיימים. כפי שהודיעה ביום שלישי סוכנות אבטחת הסייבר הממלכתית של ליטא, על פי דו"ח ממשלתי, נמצאו פונקציות צנזורה מובנות בטלפונים סלולריים.
הטלפונים הניידים שנמכרים באירופה על ידי ענקית הסמארטפונים הסינית שיאומי, יזהו ויצנזרו מונחים כגון "טיבט החופשית", "יחי העצמאות של טייוואן" או "תנועת דמוקרטיה", על פי הסוכנות. חור אבטחה נמצא גם בטלפונים P40 5G של היצרנית הסינית Huawei.
"ההמלצה שלנו היא לא לקנות טלפונים סיניים חדשים ולהיפטר מאלו שכבר קנו בהקדם האפשרי", אמר סגן שר הביטחון, מרגיריס אבוקביצ'יוס, לכתבים בעת הצגת הדו"ח. חברת הטלפונים הניידים הסינית שיאומי טרם השיבה לבקשת סוכנות הידיעות רויטרס בבקשה להגיב.
היחסים בין ליטא לסין הידרדרו לאחרונה. סין בחודש שעבר דרשה מליטא לסגת משגרירה בבייג'ינג והודיעה כי תחזור לשגרירה בווילנה. הסיבה לכך הייתה שטייוואן הודיעה שתקרא לשליחותה הדיפלומטית בליטא "משרד הייצוג הטייוואני".
דר הראל מנשרי, ראש תחום סייבר ב-HIT מכון טכנולוגי חולון וממקימי מערך הסייבר בשב"כ מסביר: "שיאומי כמו חברות סיניות אחרות מחויבת לבצע הוראות של המשטר הסיני והנושא הזה מעוגן בחקיקה. אנחנו יודעים שהמשטר הסיני נוקט באסטרטגיה בה הם מעוניינים להשתלט על מערכות תקשורת בעולם והעברת מאגרי מידע עצומים לשטחי סין. המשטר הסיני מנסה להשתלט על מידע מכל סנסור וחיישן שהם מסוגלים לשים עליו את היד, ולצורך כך מנצלים את העובדה, כי מרבית הייצור מתבצע בשטח סין".
"המטרה להקים על סמך המידע הזה מרכזי ביג דטה שיעזרו למשטר הסיני להיות המעצמה המובילה בעולם. החקיקה בסין כובלת את ידי החברות המסחריות ומחייבת אותן לאפשר למודיעין הסיני להגיע לפסי היצור ולהשתיל דלתות אחוריות כמו גם ביצוע פיקוח עבור הממשל הסיני ולהתקין רכיבי תוכנה במערכות ההפעלה כשהמטרה היא לשדר מידע לשרתים בסין. בשנה שעברה חוקר גרמני הוכיח שמרגע שמדליקים מכשיר שיאומי הוא מתחיל לשדר נתונים לשרתים בסין ללא ידיעת או הסכמת המשתמש – אי אפשר לקרוא לזה אחרת חוץ מריגול". 
"חשוב שאנשים יהיו מודעים למשמעות בקניית טלפונים סינים. הטלפונים הסינים מציעים לצרכנים מכשירים מתקדמים וטכנולוגים במחירים נמוכים בהרבה מאשר המתחרות בין אם סמסונג או אפל. ועם זאת, בתמורה המשתמש יאלץ להעביר מידע לידיים של מעצמה זרה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה