דיגיטל וטק

המידע של משתמשי "אטרף" עלה לרשת, הוסר - ועלה שוב

ההאקרים האיראנים מימשו את האיום והעלו את מאגר המידע של אתר ההיכרויות הלהט"בי "אטרף" לרשת - אך תוך זמן קצר הוא הוסר, ככל הנראה בשל עבודה מהירה של גורמים בישראל. בתגובה העלו אותו ההאקרים למקום שממנו קצת יותר קשה למחוק אותו
יאיר מור |  2
תקיפת האקרים איראנים (צילום unsplash, pixabay)

קבוצת ההאקרים האיראנית "בלאק שאדו" העלתה את מאגר המידע השם של אתר ההיכרויות הפופולארי לקהילה הלהט"בית "אטרף" לאתר לשיתוף קבצים. תוך פחות מחצי שעה הוא הוסר, אך לאחר חצי שעה נוספת עלה שוב, הפעם לערוץ הטלגרם של ההאקרים, כך שכל עוד טלגרם עצמה לא שוכנעה מתלונות של גולשים והרשויות בישראל שיש הצדקה להסיר את הערוץ מהשירות, לא ניתן להסיר את הקובץ ולמנוע את הפצתו.

העלאת המאגר היום אחר הצהריים מימשה את האיום של ההאקרים מסוף השבוע לחשוף את המאגר, שעלול להוציא מהארון אלפי ישראלים שהשתמשו באתר אך לא חשפו את נטייתם המינית בפני משפחותיהם ומכריהם בעולם שמחוץ לאתר.
 



לקראת השעה אחת וחצי הודיעו ההאקרים בערוץ הטלגרם הנוכחי שלהם: "הזמן עבר! הצלנו את מי שיכולנו. נתראה בתקיפה הבאה!". בשתיים ורבע הוסיפו: "48 השעות הסתיימו! אף אחד לא שלח לנו כסף. הם ניסו לדבר איתנו, אנחנו נציג לכם את השיחות. המידע יועלה בקרוב. אבל זה עוד לא הסוף – יש לנו תוכניות נוספות".

את קובץ המידע השלם הם העלו בשלוש ורבע, ולאחר כ-25 דקות הוא הוסר. שעה לאחר ההעלאה הראשונה הוא עלה שוב, הפעם לערוץ של ההאקרים.
ד"ר הראל מנשרי, ראש תחום סייבר במכון הטכנולוגי חולון (HIT) וממקימי מערך הסייבר בשב"כ, אומר כי "הרעש התקשורתי שעסק באתר 'אטרף' גרם לתוקפים להבין מה יש להם ביד. זאת אינה קבוצת תוקפים פלילית אלא מדינתית, לכן כל עניין הכסף לא היה רלוונטי כבר מההתחלה. הרי התוקפים תקפו את חברת השרתים CYBERSERVE שנתנה שירותים לאתרים רבים, ביניהם גם אתר 'אטרף'. יתכן מאוד שהתוקפים כלל לא ידעו איזה מידע תניב להם התקיפה, אבל אין ספק שההד והעיסוק התקשורתי של הימים האחרונים תרמו בצורה דרמטית להבנה שלהם מה בעצם הם מחזיקים".

תגיות אטרף | האקרים
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כל המחלל שם שמים בסתר נפרעין ממנו בגלוי (ל"ת)
    אש 11/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • גם צדיקים לשיטתך לאורך הדורות נפרעו בהמוניהם
    דביל 11/2021/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפירעון הגדול האחרון לשומרי מצוות שהיה זה 6 מיליון . תעשה טובה , למציאות ולאנושות , דבר בשם עצמך ולא בשם ישות שאינה אומרת ומאמתת אם מה שאתה אומר בשמה ורצונה שאכן זה כוונתה באמת או רצונה . ותתעסק יותר באהבת לרעך כמוך.
    סגור