דיגיטל וטק

מה זה NFT ואיך עושים ממנו כסף?

הטרנד הדיגיטלי סוחף את העולם מסקרן אך לא ברור כל כך מה הוא אומר. מהי טכנולוגיית ה-NFT, למה קונים שם דברים, ואיך עושים מזה כסף? מדריך שיעשה לכם סדר
מערכת ice | 
גל גדות בNFT (צילום Opensea.com)
מה זה NFT? מה הוא מייצג?
NFT הוא פרוטוקול קריפטוגרפי המייצג נכס ייחודי. ע"פ ויקיפדיה, שמו בעברית הוא "אסימון חסר תחליף". מדוע חסר תחליף? משום שבניגוד למטבעות דיגיטליים כמו ביטקוין, NFT לא ניתן להחלפה באחר דומה לו וניתן רק לקנייה בכסף.
השימוש המקורי ב-NFT, היה יצירת חותם דיגיטלי ליצירות ייחודיות כמו יצירות אספנות דיגיטלית או אלמנטים ממשחקי רשת. מה שה-NFT בעצם מאפשר, הוא הוכחת המקוריות של היצירה והבעלות עליה, אף שתחום האמנות הדיגיטלית מעצם טבעו מאפשר שכפול קל מהיר ומדויק של היצירה והפצתה ללא הרשאה ברשת האינטרנט. 
כיצד פועל ה-NFT?
רוב ה-NFTs הם חלק מהבלוקצ'יין של מטבע האת'ריום (Ethereum) מטבע הקריפטו השני בשוויו בעולם. שאר היצירות נשמרות בבלוקצ'יינים אחרים, שחלקם יישמו גרסאות משלהם של NFT. למרות שהטכנולוגיה הזו קיימת כבר יותר מעשור, היא נכנסה למיינסטרים ב-2017 עם שיגעון "חתלתולי הקריפטו" (CryptoKitties), שבו רכשו אנשים מהדורות מוגבלות של חתולים דיגיטליים.
מה אפשר לקנות ב-NFT?
כל דבר דיגיטלי - ציורים, מוזיקה, תמונות ואפילו ציוצי טוויטר. כמובן, רוב ההייפ סביב ה-NFT, הוא סביב השימוש בטכנולוגיה למכירת יצירות אמנות דיגיטליות. חלק מהאנשים באמת חושבים שזה יחליף את אספנות האמנות המסורתית - כמו מי ששילם כ-390,000 דולר עבור סרטון של 50 שניות של מוזיקאית קנדית בשם גריימס, או 6.6 (!) מיליון דולר עבור הסרטון הזה.
למרות שכאמור יצירות דיגיטליות ניתנות להעתקה, ה-NFT נועד לתת משהו שלא ניתן להעתיק: בעלות על היצירה (אם כי האמן עדיין יכול לשמור על זכויות היוצרים וזכויות העתקה, בדיוק כמו עם יצירות אמנות פיזיות). אם לומר זאת במונחים של איסוף אמנות פיזית: כל אחד יכול לקנות ציור מודפס של ה"מונה ליזה", אך הציור מקורי נמצא רק אצל אדם אחד.
מה בעצם הטעם של NFT?
זה תלוי אם מדובר באמן או רוכש. לאמנים זה נותן לך דרך למכור עבודה שאחרת אולי לא יהיה הרבה ביקוש. אם יש לכם רעיון ממש מגניב למדבקה דיגיטלית, מה אתם הולך לעשות? למכור אותו ב-iMessage App Store? אין סיכוי.
אם אתה רוכש, אחד היתרונות הברורים של רכישת אמנות הוא תמיכה כלכלית באמנים שאתם אוהבים, וזה נכון גם עם NFT. קניית NFT גם מעניקה לכם כמה זכויות שימוש בסיסיות, כמו היכולת לפרסם את התמונה באינטרנט או להגדיר אותה כתמונת הפרופיל שלכם. בנוסף, כמובן, תוכלו להתרברב שאתם בעלים של יצירה כלשהי בבלוקצ'יין.
איך אפשר לעשות מזה כסף?
בדומה לספק סחורה, אתם רוכשים יצירה דיגיטלית בעלות נמוכה, ומקווים שהיא תשתבח עם הזמן ותוכלו למכור אותה ברווח משמעותי. אבל משהו חשוב עליכם לדעת – ערכה של יצירה עולה ויורד בהתאם למספר השכפולים שנעשו לה.
איך מצטרפים?
מכיוון ש-NFT נקנה במטבעות דיגיטליים, קודם כל אתם צריכים ארנק דיגיטלי שיכיל את המטבעות, לאחר מכן אתם צריכים מטבע וירטואלי בבעלותכם. לרוכשי NFT זה בדרך כלל א'תריום, המטבע המוביל לפלטפורמה.
לאחר מכן היכנסו לאחד מהפלטפורמות שמוכרות יצירות NFT, ושם תוכלו לקנות ולמכור.
חשוב לזכור, שבדומה לעולם מטבעות הקריפטו, גם העולם הזה הוא אופציה מזמינה להונאות וגניבת פרטים אישיים. לכן, אם החלטתם להיכנס לעולם ה-NFT, תעשו את זה רק אחרי שלמדתם לעומק את הנושא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה