דיגיטל וטק

ממשלת ישראל באזהרה חמורה לגולשים: עדכנו את כרום מייד

מערך הסייבר הלאומי קורא לגולשים לעדכן מייד את הדפדפן של גוגל, לאחר שהחברה הוציאה עדכון המתקן פרצה שכבר מנוצלת על ידי האקרים. כך תדעו אם אתם בטוחים

יאיר מור | 
גלישה באינטרנט (צילום pexels)
כל משתמשי דפדפן כרום של גוגל – ומדובר כנראה כמעט בכל קוראי הכתבה הזו ואתר ice בכלל – צריכים לעדכן את הדפדפן שלהם בהקדם, כך הודיע היום (שלישי) מערך הסייבר הלאומי בממשלת ישראל.
אתמול (שני) שחררה גוגל את גרסה 98 של הדפדפן לקהל הרחב בכל מערכות ההפעלה שהיא תומכת בהן – מחשבים מבוססי Windows, macOS ו-Linux, וטלפונים מבוססי אנדרואיד – וציינה כי הגרסה כוללת לא פחות מ-11 תיקונים של פרצות אבטחה, מתוכן לפחות 7 המדורגות ברמת עדיפות גבוהה. אחת מהן אף מנוצלת כבר בידי האקרים – מה שאומר שהם תוקפים באמצעותה גולשים.
 
החברה לא פירטה כיצד עובדות הפרצות שהתגלו בדפדפן שלה, מכיוון שהיא ממתינה עד שרוב המשתמשים יעדכנו את הדפדפן לגרסה החדשה והמתוקנת, כך שניצול שלהן לא יהיה עוד כדאי.
הדפדפן של גוגל יודע לעדכן את עצמו לבד בדרך כלל, אך כדאי לוודא כי אכן עשה זאת על ידי העתקת והדבקת הקישור "chrome://settings/help" לשורת הכתובות בדפדפן ווידוא כי גרסת הדפדפן מתחילה ב-98. אם לא – הדפדפן יבצע חיפוש לעדכונים חדשים ויציע להתקין אותם. התהליך כולו לא אמור לקחת יותר מחצי דקה בהנחה שיש לכם חיבור אינטרנט במהירות מודרנית.
פרצות אבטחה בדפדפן כרום הן עניין מסוכן – שכן מדובר בתוכנה הנפוצה בעולם היום, דרכה גולשים ברשת רובם המוחלט של האנשים והמכשירים. לפי נתוני חודש ינואר 2022 של חברת StatCounter, כרום שולט ב-63% משוק האינטרנט העולמי, ובישראל המצב קיצוני עוד יותר, עם נתח שוק של 71.6% לדפדפן של גוגל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה