דיגיטל וטק

עליבאבא מתרסקת: פיטרה כ-10,000 עובדים בשלושת החודשים האחרונים

ענקית הקמעונאות הסינית עליבאבא פיטרה במהלך שלושת החודשים שבין מרץ ליוני 2022 9,241 עובדים, כך לפי הדוח הרבעוני האחרון של החברה, בו היא דיווחה לראשונה אי פעם על מאזן שלילי
מערכת ice | 
ג'ק מא מייסד עליבאבא (צילום shutterstock/ Frederic Legrand - COMEO)
ענקית הקמעונאות הסינית עליבאבא פיטרה במהלך שלושת החודשים שבין מרץ ליוני 2022 9,241 עובדים, כך לפי הדוח הרבעוני האחרון של החברה, בו היא דיווחה לראשונה אי פעם על מאזן שלילי.
למעשה, הקבוצה החלה לצמצם את כוח האדם שלה כבר ברבעון שקדם לו - כלומר, במהלך שלושת החודשים הראשונים של 2022 - כשפיטרה 4,375. המגמה באה לידי ביטוי אצל ענקיות כמו אפל ואלפבית-גוגל, שהרגיעו את קצב גיוס העובדים עקב המציאות המשתנה.
 
גם אצל המתחרה הגדולה של עליבאבא, אמזון, השעתה לאחרונה גיוסים ל-100 אלף משרות. גם סופטבנק, בעלת המניות הגדולה ביותר בעליבאבא, הצהירה השבוע על פתיחה במהלך של קיצוצי עלויות, שיבוא לידי ביטוי, באופן משמעותי, גם במצבת כוח האדם שלה. הירידה בשווי של עליבאבא נובעת גם ממהלכי הרגולציה ומההגבלות השונות שהחלה הממשלה הקומוניסטית בסין להטיל על סקטור הטכנולוגיה הפרטי במדינה לפני כשנה.
 
ארה"ב הוסיפה את עליבאבא לרשימה הולכת וגדלה של חברות שנמצאות כעת תחת איום של הסרה משוק המניות בארה"ב נוכח סירובה של הממשלה הסינית לאפשר לגורמים אמריקאים לבחון ולבקר את פעילותן הפנימית, מה שממש לא מוסיף למשבר הגדול של החברה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה