דיגיטל וטק

האינטרנט המהיר בעולם מגיע לישראל – אבל יעלה לכם ביוקר

אנלימיטד, חברת הסיבים הלאומית שבבעלות חברת החשמל, הוט, סלקום וקרן תש"י, הודיעה כי בקרוב תציע מהירות גלישה חסרת תקדים. עם זאת, המחירים צפויים להיות גבוהים מאוד
יאיר מור |  4
סיבים אופטיים (צילום freepik)
חברת IBC, המוכרת בשם המותג אנלימיטד, הודיעה הבוקר (שני) כי בתחילת השנה האזרחית הקרובה היא תשיק בישראל את חבילת האינטרנט המהירה ביותר בעולם, שתציע ללקוחות מהירות של 10 גיגה-ביט לשנייה גם בהורדה וגם בהעלאה, על בסיס טכנולוגיית XGS-PON. מדובר במהירות שלפי אתר HighSpeedInternet, היא כפולה מהמהירות הגבוהה ביותר שמוצעת כיום ללקוחות בארה"ב – 5 גיגה-ביט לשנייה.
מעבר למהירות האדירה, מדגישה החברה כי בניגוד למצב במדינות כמו ארה"ב, בהן התוכניות המהירות זמינות רק באזורים מצומצמים ביותר, הפריסה הארצית שלה תאפשר ללקוחות בכל רחבי הארץ, מקרית שמונה ועד אילת ליהנות מהמהירות חסרת התקדים. לדברי החברה, כיום פרוסה התשתית שלה למיליון משקי בית בישראל - אמנם, מדובר במספר נמוך יותר מבזק, שלפי הדו"ח האחרון שלה, נכון לאמצע השנה כבר היתה פריסה למיליון ושליש משקי בית, ועד סוף השנה היא צופה מיליון וחצי, אך מספר הלקוחות המחוברים בפועל לתשתית של IBC גבוה לדבריה מ-161,000 הלקוחות המחוברים לתשתית בזק (מה שדי מתבקש לאור הפסקאות הבאות).
עם זאת, הנאה מהמהירויות הללו כרוכה בתשלום גבוה: המחירים הסיטונאיים של אנלימיטד לספקיות הם 75 שקל לחודש לגיגה-ביט אחד, 85 שקל לחודש ל-2.5 גיגה-ביט ו-95 שקל לחודש ל-5 גיגה ביט. כל המחירים הללו הם ללא מע"מ, וכמובן שעל המחיר הזה והמע"מ מוסיפות הספקיות תשלום נוסף על החיבור דרכן, ורובן גובות גם דמי התקנה ושכירות חודשית לנתב (ראוטר) תואם. לכן, בפועל המחירים צפויים להתחיל מעל 100 שקל למהירות של גיגה בודד, ולהגיע עד מעל 200 שקל ל-5 ו-10 גיגה.
 
הספקיות שצפויות להציע את השירות הן כמובן הוט וסלקום, שמחזיקות בבעלות על IBC יחד עם קרן תשתיות ישראל (תש"י) של קבוצת הראל וחברת החשמל, לצד טלזר (019), אקספון (018), הלו 015), אינטרנט רימון ועוד.
"אנו גאים להוביל את מהפיכת הסיבים האופטיים עבור לקוחותינו ועבור הצרכנים שלהם, שהולכים לקבל חוויית אינטרנט מהיר שטרם נראתה כמותה בישראל", אמר מנכ"ל IBC, יוסי חבר. "בחודשים האחרונים ביצענו מספר מהלכים, הכוללים רכישות משמעותיות והאצת קצב הפריסה, שביססו אותנו כחברת התשתית הסיטונאית המובילה בישראל".
יו"ר הדירקטוריון, נתי כהן, מסר בשם בעלי השליטה כי "IBC תמשיך להוביל את מהפכת הסיבים האופטיים בישראל ולספק את השירות והטכנולוגיה הטובים ביותר ובפריסה ארצית רחבה", והוסיף כי בכוונת החברה לחבר את כל 2 מיליון משקי הבית בישראל עד 2025.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    הייתי אצלהם במהירות גיגה- ממש לא!
    טל 10/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עברתי לבזק. קצת יותר יקר 40+ שח אבל שווה רצח.
    סגור
  • 3.
    סוף סוף
    חכם 10/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סוף סוף אינטרנט חזק ביותר יגיע אלינו אבל יקר מאוד תדמיינו שתוכלו להוריד warzone שמשקלה 100GB אשכרה ב10 שניות בלתי נתפס על הדעת עוד לפני שיקרו דברים המשקים תוכלו אתם לראות אותם לפני כולם מגניב ביותר
    סגור
  • 2.
    למי יש ציוד קצה מתאים לזה?
    מוטי 10/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אצל רוב האנשים הפרטיים (לא עסקים) ציוד הקצה שלה תומך עד 1 ג'יגה גם ככה.
    סגור
  • 1.
    לשם כל הרוחות לשם מה?
    מריק 10/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ללקוח הביתי מספיק מהירות של 200 מגה. ופה בה הנקודה הבאה והמסקנה פשוט מישהוא רוצה מאוד ליתקוע מה שלא נחוץ ללקוח ביתי ולעשות קופה רצינית. יש חברות כמו סלקום לדוגמה שמוכרות חבילות בומבסטיות כשאין בפועל תשתית מתאימה לכך. ואפילו לא טורחים להודיע ללקוח שהתשתית שלכם מחרבנה אבל ממשיכים לגבות כאילו התשתית הטובה במדינה.
    סגור