דיגיטל וטק

אפליקציית "צבע אדום" מזויפת גנבה מידע מפלאפונים של ישראלים

אפליקציית "צבע אדום" מזויפת אותרה בשבוע האחרון. האפליקציה עלולה לגנוב מידע איש מהפלאפון שלכם, כך תוכלו להישמר ממנה
מערכת ice |  1
אפליקציית צבע אדום (צילום freepik, פלאש 90/ אורן בן חקון)
אפליקציה זדונית המתחזה לאפליקציית צבע אדום מופצת בימים אלו על ידי קבוצת האקרים. לפי מחקר של חברת Cloudflare, מדובר באפליקציה המקורית, שהקוד שלה מפורסם באתר גיטהאב כקוד-פתוח.
הפורצים, הכניסו לקוד של האפליקציה נוזקת ריגול חזקה דיו שיכולה לגנוב מידע אישי מהמשתמשים כגון הודעות שיחות עוד. לפי המצב בשטח נראה כי היא עשתה את עבודתה כנאמנה והצליחה לגנוב כבר מידע מעשרות ישראלים מה שהופך את הזיהוי שלה לקשה במיוחד.
 
ההאקרים יכולים להפיץ אותה דרך הרשתות החברתיות או דרך חיפושי גוגל וכעת אף נראה כי האתר שהוקם למען הפצתה ירד. כשהאתר היה בפעילות היה קשה לזהות שמדובר באתר מזויף ולא במקור אמין.
על כל פנים את האפליקציה המקורית ניתן להוריד בחנויות האפליקציות השונות, כך שאם אתם לא בטוחים זו הצורה הטובה ביותר לוודא שיש בבעלותכם את הגרסה האמיתית שלה.
אין זו הפעם הראשונה שאפליקציית התראות נפרצת. רק לפני שבוע דיווחה קבוצת האקרים פלסטינים ששיבשה את פעילותה של אפליקציית צבע האדום של אלעד נאוה, אך לא ברור האם יש קשור עם הדיווח הנ"ל לבין המתרחש.
הערכות נוספות מדברות על כך שאת הפעולה הנוכחית היו יכולים לבצע גם האקרים איראנים או פליליים שכן גניבת מידע וגישה למכשירים של ישראלים אולי יותר שימושיים להם.
לכן גם בזמן שגרה חשוב להוריד אפליקציות רק מחנויות  גם בזמן שגרה ובמיוחד בימים אלה חשוב להוריד אפליקציות רק מחנויות אפליקציות רשמיות, של גוגל, אפל, סמסונג, מיקרוסופט או חברות מוכרות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אתם כותבים כך וזה נותן אשלייה שהרגיל בטוח
    חולמת חלום מוזר 10/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שום אפליקציה לא בטוחה ואנשם צריכים להזהר לא לאפשר מיקום כי כשהם גולשים יכולים לאתר אותם כשהם מתחבאים במקלט או ממד יותר מזה יש היום מכשירים לקריאת מיקום עם גלים במכשור מדוייק כל כך שאי אפשר להתחבא רק תפילה אלוהים יעזור
    סגור