בחירות 2022

סקר: רוב מצביעי הקואליציה יחליפו מפלגה - כמה יעברו גוש?

סקר חדש של המכון הישראלי לדמוקרטיה: רוב מצביעי מפלגות הקואליציה הנוכחית העידו כי יחליפו מפלגה, 9% מהקולות עוברים לגוש נתניהו, וגם צניחה משמעותית באחוזי ההצבעה בחברה הערבית
מערכת ice | 
בחירות (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)

ברקע הבחירות לכנסת ה-25 שהולכות ומתקרבות, המכון הישראלי לדמוקרטיה מפרסם נתונים חדשים ומסקרנים, כחלק מפרויקט מדד הקול הישראלי לחקר דעת קהל ומדיניות. מן הנתונים עולה כי לצד חוסר היציבות הפוליטית והבחירות התכופות – כ-75% מהמצבעים לאחת ממפלגות האופוזיציה הנוכחית מתכוונים להצביע לאותה מפלגה, זאת בעוד בקרב מצביעי מפלגות הקואליציה, 45% העידו כי יצביעו לאותה מפלגה – כלומר הרוב מחליפים מפלגה. היחידה שיוצאת דופן בקואליציה היא יש עתיד - 72% מבוחריה ציינו כי יצביעו לה שוב בבחירות הקרובות.


מה לגבי השאלה הגדולה של הבחירות – מעבר בין הגושים? 9% ממצביעי הקואליציה הנוכחית ציינו כי יצביעו בבחירות הקרובות לאחת ממפלגות האופוזיציה (רובם – מצביעי ימינה. הנתונים נאספו לפני הקמת מפלגת "הרוח הציונית"), אך פחות מ-1% ממצביעי מפלגות האופוזיציה מדווחים כי יחצו את הקווים ויצביעו בבחירות הקרובות לאחת ממפלגות הגוש השני.
 

מגמה נוספת שעולה – ועשויה לשקף את המתח הרב לקראת יום הבוחר, וחוסר היציבות שעלול להישמר גם ביום שאחרי, היא העבודה שפחות מחמישית (20%) מהמצביעים טרם החליטו לאיזו מפלגה להצביע. גם כאן נרשם  הבדל גדול בין הגושים בשיעור המתלבטים: רבע ממצביעי הגוש שהרכיב את הקואליציה טרם החליטו למי להצביע בבחירות הקרובות לעומת 12% בלבד ממצביעי הגוש שהרכיב את האופוזיציה.

הקול הערבי

סוגיה מעניינת נוספת, גם במערכת הבחירות הנוכחית היא קולם של 20% מאזרחי המדינה. 1 מכל 5 מהמרואיינים הערבים (21%) שדיווחו שהצביעו בבחירות הקודמות אמרו כי אינם מתכוונים להצביע הפעם, בעוד בקרב היהודים שהצביעו בבחירות הקודמות רק מיעוט זעיר (2%) ציינו שאינם מתכוונים להצביע בבחירות הקרובות.

מדד הקול הישראלי יולי 2022 נערך על-ידי מרכז ויטרבי לחקר דעת קהל והמדיניות במכון הישראלי לדמוקרטיה. בסקר, שנערך באינטרנט ובטלפון (השלמות של קבוצות שאינן מיוצגות כראוי במרשתת) בין התאריכים 25-27/7/2022, רואיינו 600 איש ואשה בשפה העברית ו-150 בשפה הערבית, המהווים מדגם ארצי מייצג של כלל האוכלוסייה הבוגרת בישראל בגילאי 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית לכלל המדגם 3.59% ± ברמת בטחון של 95%. עבודת השדה בוצעה על ידי מכון מדגם. לקובץ הנתונים המלא ראו- 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה