בחירות 2022

נתניהו מתקרב לניצחון? הרשימה המשותפת התפצלה בסגירת הרשימות

בל"ד נפרדה מריצה בבחירות הקרובות כחלק מהרשימה המשותפת. במפלגה בטוחים בהצלחתם, אך עם זאת ישנו סיכון לירידה דרסטית באחוז המצביעים במגזר הערבי
מערכת ice | 
חברי הרשימה המשותפת (צילום מרים אלסטר פלאש90)
אמש (חמישי) התחוללה דרמה גדולה דקות ספורות לפני מועד הגשת הרשימות הסופיות לכנסת. שעות רבות של משא ומתן קולני בתוך הרשימה המשותפת כאשר מפלגת בל"ד מאיימת להיפרד מהרשימה ולרוץ בנפרד. להפתעת כולם, בל"ד מימשה את האיום ותרוץ בבחירות הקרובות בנפרד.
 
על פי המידע הידוע, הסיבה המרכזית לפיצוץ הייתה כי בל"ד דרשה לבטל את הרוטציה על המקום השישי ברשימה שם מוצג נציג המפלגה. בכיר ברשימה המשותפת מאשים את בל"ד ואמר "יש מחלוקות פנימיות בתוך בל"ד והם מוציאים את זה עלינו. הפרויקט של המשותפת מאוד חשוב לנו, אבל אם בל"ד רוצים לשים מקלות בגלגלים, אז זה לא יקרה".
 
"רצינו אחדות רחבה כמה שיותר. תפקידנו להעלות את אחוז ההצבעה, כך שביום שאחרי הבחירות נהיה הרשימה החשובה ביותר"- כך הגיב ראש הרשימה של תע"ל וחד"ש, איימן עודה. אחריו לפי סדר יורד שובצו אחמד טיבי (יו"ר תע"ל), עאידה תומא סלימאן (חד"ש), עופר כסיף (חד"ש), יוסף עטאונה (חד"ש, ברוטציה), סמיר בן סעיד (תע"ל, ברוטציה), ראלב סיף (חד"ש), איעתמאד קעדאן (תע"ל).
 
סמי אבו שחאדה, יו"ר המפלגה הפורשת בל"ד, אמר באופטימיות כי "נשאף לייצג את האינטרסים של האוכלוסייה הערבית בישראל. המצע שלנו מבוסס על צדק ושוויון לכל אזרחי המדינה. בל"ד מעוררת המון שיח, ואני חושב שזה שיח בריא מאוד וחשוב מאוד". ברשימת בל"ד מיד אחריו יהיו בסדר יורד: מטאנס שחאדה, דועאא חוש, וליד קאעדאן ומחאסן קיש.
 
יש לציין שהפיצול בין המפלגות יכולים להביא לאחוזי הצבעה נמוכים עוד יותר במגזר הערבי. על פי דפוסי ההצבעה בבחירות הקודמות וכאשר בוחנים את המצב בו ישנה כבר מפלגה ערבית שרצה בנפרד, רע"מ של מנסור עבאס, וייתכן כי רשימה אחת או יותר לא יעברו את אחוז החסימה. המצב בו יהיו אחוזי הצבעה נמוכים עם ריבוי מפלגות יכול להביא לחיזוק של הגוש הימני בראשותו של בנימין נתניהו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה