בחירות 2022

נסגרו הרשימות לכנסת ה-25: אלה המפלגות שתצביעו להן בבחירות

הימין יודע להתאחד והשמאל ממשיך להתקוטט. 45 ימים למערכת הבחירות: בגוש נתניהו הושלמו האיחודים ובגוש השינוי הורחבו הפיצולים. שעת נעילה

דוד זולדן |  6
קלפי (צילום לעמ)
בחירות 2022: שמונה עשרה מפלגות הגישו את רשימת המועמדים מטעמם לוועדת הבחירות המרכזית של הכנסת. עם תום הגשת הרשימות היום בעשר בלילה, יצא לדרך קמפיין הבחירות לכנסת ה – 25.
גוש נתניהו יכול לנשום לרווחה אחרי האיחודים והשריונים שצפויים להגדיל את התמיכה במחנה הימין. הסערה המטלטלת ביהדות התורה חלפה. סמוטריץ' ובן גביר כבר משלבים כוחות ומשליכים מאחורי גבם את משקעי העבר. מפלגת נועם הצטרפה ברגע האחרון לאחר שנתניהו התערב ונפגש עם הרב צבי טאו ושכנעו להצטרף לאיחוד בציונות הדתית.
 
אחרי שבליכוד אישרו את חמשת השריונים של יו"ר המפלגה נתניהו, בהם עמיחי שיקלי ועידית סילמן, חברי ימינה לשעבר ושבלעדיהם חגיגת הבחירות הנוכחית לא היתה מתקיימת. משה סעדה, בכיר מח"ש לשעבר הנחשב לאופוזיציונר בודד ולוחמני נגד הפרקליטות, עורך הדין יוסי פוקס שעתר נגד הישארותו של אולמרט בתפקיד ראש הממשלה למרות החשדות הפליליים נגדו, הסופרת צגה מלקו על תקן נציגת העדה האתיופית שמחתה נוכח העדר ייצוג במפלגה. ישיבת מזכירות הליכוד סערה ונציגי הסיעה הביעו תרעומת על כך שגל הירש לא שוריין והפנו את תשומת לבו של נתניהו בעניינים פנימיים של המפלגה.
 
הרשימה המשותפת תמשיך לייצג את האינטרסים הלאומיים והאזרחיים של הציבור הערבי הפלסטיני בבית, ללא פשרות. במקום הראשון ניצב איימן עודה ואחריו אחמד טיבי, סמי אבו שחאדה, עאידה תומא-סלימאן, עופר כסיף, אמטאנס שחאדה, יוסף אלעטואנה, סמיר בן סעיד, דועאא חוש וגאלב סיף.
מרצ והעבודה: בגוש המרכז-שמאל הולכים אל הלא נודע. לאחר שלפיד לא הצליח לשחזר את האיחודים של נתניהו במחנה הנגדי, מסתמן שמרצ והעבודה ירוצו בנפרד. בגוש השינוי חוששים גם מהמפלגות הקטנות, כמו זו של אלי אבידר, שנמצאות מתחת לקו האדום.
הדר מוכתר, מנהיגת מפלגת "צעירים בוערים" מנועה מלהתמודד בשל גילה הצעיר. מוכתר לא הגישה לבסוף את רשימתה כיוון שחיכתה לתשובתו של המיועד למקום הראשון אשר בושש לבוא. מוכתר הוצאה מהכנסת עוד לפני שנכנסה באותה תקרית מתוקשרת עם השרה יפעת שאשא ביטון.  
 
הציונות הדתית: להסכם עם מפלגת נועם שנחתם כמעט ברגע האחרון, קדם ההסכם בין הציונות הדתית לעוצמה יהודית ונציגי הרשימה ותומכיהם לא יכלו לבקש לעצמם תוצאה טובה יותר. בהקשר זה ראוי לציין אנקדוטה משעשעת: ח"כ איתמר בן גביר פנה אמש לשופט העליון יצחק עמית ואמר לו: "אני לא שבע רצון מכמה החלטות של אדוני בתקופה האחרונה". השופט עמית לא התרגש והשיב לבן גביר שהוא "תמיד שמח כשלא כולם מרוצים".
המפלגות הקטנות: גם מפלגות קטנות כמיטב המסורת הגישו את הרשימות ואפשר למצוא בהן את: "המפלגה הדמוקרטית" של אלי אבידר, "מפלגת אבות" של פרופ' ירון זליכה, "המפלגה הכלכלית", מפלגת "אנחנו" של עורך הדין מוש חוג'ה ואיש התקשורת החרדי דב הרברטל, מפלגת "קול הסביבה והחי", מפלגת "נתיב", מפלגת "שחר כוח חברתי" וגם את מפלגת הפיראטים.
החל היום מהשעה 16:00, ניגשו נציגיהן של שאר המפלגות החפצות להתמודד בבחירות את הבקשות לוועדת הבחירות שצפויה לאשר או לפסול אותן. כשהעיניים נשואות למרצ והעבודה, למקרה שיפתיעו ברגע האחרון. עד השעה 22:00 יוכלו חברי המפלגות להגיע אל משכן הכנסת - ובשעה חצות יסגרו הדלתות בפעם האחרונה ומערכת הבחירות לכנסת ה-25 יוצאת לדרך.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    קלפי
    1 09/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתבה שנולדה טרם זמנה,פג
    סגור
  • 5.
    רשימות
    1 09/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פורסם לפני סגירת הרשימות פספסתם בגדול,כתבה שנולדה כפג. אתר על הפנים מערכת על הפנים כתב על הפנים. פקי עליק בקה
    סגור
  • 4.
    רשימות
    1 09/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פורסם לפני סגירת הרשימות פספסתם בגדול,כתבה שנולדה כפג. אתר על הפנים מערכת על הפנים כתב על הפנים. פקי עליק בקה
    סגור
  • 3.
    רשימות
    1 09/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פורסם לפני סגירת הרשימות פספסתם בגדול,כתבה שנולדה כפג. אתר על הפנים מערכת על הפנים כתב על הפנים. פקי עליק בקה
    סגור
  • 2.
    רשימת הליכוד 3 בוגדים ואוסף של פושעים
    דניאל 09/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק אדם חסר דעת יכול להצביע בעד בוגדים ופושעים של רשימת הליכוד, כשבראשה נתניהו שהבטיח לשעבד את אזרחי המדינה שמשרתים בצהל ועובדים לפרנסתם, לטובת המשתמטים החרדים והדתיים, שמעולם לא הביאו תועלת למדינה, שיעבוד לכול החיים, רק חסרי בינה יכולים לתת יד
    סגור
  • 1.
    בהצלחה לנתניהו ולגוש הימין (ל"ת)
    ימנ 09/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור