השוק

מסים חדשים בדרך? נחשף המהלך שיכאיב לכיס שלכם

במשרד האוצר בוחנים את האפשרות להעלות מיסים בצורה רוחבית עוד לפני סיום שנת 2024, במטרה לסייע במימון הוצאות המלחמה שכבר נמשכת מעל חצי שנה. בין היתר, ההעלאה הנבחנת צפויה לכלול העלאת מע"מ, שכאמור, אמור לעלות ל-18% בשנה הבאה וכן שינוי במס הכנסה, זאת בניגוד לעדכון התקציב לשנת 2024
מערכת ice |  5
כסף (צילום shutterstock)
רגע לאחר שהגיעו החדשות המאוד לא משמחות למדינת ישראל, כאשר חברת דירוג האשראי הבינלאומית S&P Global Rating הודיעה על הורדת דירוג האשראי של מדינת ישראל מרמה של "-AA" לרמה של "+A" עם תחזית שלילית, כעת מתבררת ההשלכה הכלכלית על הכיס של כולנו.
על פי פרסום בכאן 11, מסתמן כי במשרד האוצר בוחנים את האפשרות להעלות מיסים בצורה רוחבית עוד לפני סיום שנת 2024, במטרה לסייע במימון הוצאות המלחמה שכבר נמשכת מעל חצי שנה. בין היתר, ההעלאה הנבחנת צפויה לכלול העלאת מע"מ, שכאמור, אמור לעלות ל-18% בשנה הבאה וכן שינוי במס הכנסה, זאת בניגוד לעדכון התקציב לשנת 2024 שבו הועלו מיסים באופן נקודתי.

לדברי חברת האשראי, פרסום ההודעה בעת הזו, כהודעה שלא מן המניין, תוך סטייה מלוחות הזמנים שהוגדרו מראש בהתאם לרגולציה האירופאית החלה על חברת הדירוג, מותרת רק בנסיבות מוגבלות וחייבת להיות מלווה בהסבר מפורט של הסיבות לסטייה.
במקרה זה, הסיבה לסטייה מלוחות הזמנים המוגדרים, כמפורט בהודעה, היא בשל הגידול המשמעותי בסיכונים הגיאו-פוליטיים והביטחוניים במדינת ישראל. בישראל כמובן קיבלו בתחושות קשות את ההחלטה.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    הייתי אומר שזו הממשלה הכי כושלת אי-פעם
    ליאור 04/2024/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אבל זה נשמע משפט חלש מידי, כי הפער בין הכשלונות של הממשלה הזו לכל ממשלה אחרת שהיתה פה, כל כך גדול שהם בכלל על סקאלה אחרת. מבזים את המדינה ואת האזרחים בעצם קיומם בשלטון.
    סגור
  • 4.
    רמת השרון
    ארז 04/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מושחתים נמאסתם אנשים לא גומרים את השבוע ואתם מוסיפים להם מע''מ מס שקר
    סגור
  • 3.
    יוקר המחיה
    יוקר המחייה 04/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה לא יספרו לנו סיפורים כדי שנאמין ושיעלו חנו מיסים בכל צורה ובכל דרך ובסוף תמיד האזרח הקטן נדפק ולא יוצא לרחובות ולא מוחה הכל מכור מראש
    סגור
  • 2.
    בטח תמשיכו לפזר כסף בגלל רגשות חרטה עקב אירועי 7/10
    מוטי 04/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש לצמצם את פיזור בכספים בכל הקשור לשיקום והפינוי . יש לבחון ענינית את הצרכים ולבחון חלופות ריאליות ולא זריקת כסף כמו אתרים זמניים למי שלא צריך.
    סגור
  • 1.
    האינטרס של ביבי הוא מעל האזרחים וכספם (ל"ת)
    ביבי מושך את המלחמה 04/2024/20
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור