השוק

חברת הגמל סלייס שוקעת: מי יחזיר לחוסכים את הכסף?

סוגיית החוסכים בסלייס - מאבק על זכויות וכספים. השופטת סיגל יעקובי הבטיחה לחוסכים הנוכחים לשקול את ההתנגדויות להקפאה לפני קבלת החלטה. החוסכים מחולקים לשתי קבוצות - קופות אדומות של כספים שהושקעו בחו"ל ומיקומם לא ידוע, וקופות ירוקות של כספים שהושקעו בישראל
מערכת ice |  2
כלכלה במשבר (צילום shutterstock)
על פי כלכליסט, במהלך דיון סוער בבית המשפט המחוזי בתל אביב עלתה שאלת שחרור כספי החוסכים בחברת הגמל סלייס. המנהל המיוחד ורשות שוק ההון טענו להארכת הקפאת חלק מהכספים למשך חצי שנה נוספת, בשל החשש מ"ריצה לבנק" שתגרום למכירת נכסים בזול. 
 
השופטת סיגל יעקובי הבטיחה לחוסכים הנוכחים לשקול את ההתנגדויות להקפאה לפני קבלת החלטה. החוסכים מחולקים לשתי קבוצות - קופות אדומות של כספים שהושקעו בחו"ל ומיקומם לא ידוע, וקופות ירוקות של כספים שהושקעו בישראל. 
בעוד המנהל המיוחד טוען שדרוש זמן רב לאיתור הכספים בקופות האדומות, החוסכים בקופות הירוקות מבקשים לשחרר את כספם מכיוון שמיקומו ידוע ונזיל. הם טוענים שההקפאה פוגעת בזכות הקניינית שלהם וכי המנהל נתון בניגוד עניינים.
חלק מהחוסכים אף קראו להטלת פיצויים על המדינה ובעלי השליטה לשעבר בסלייס על כישלון הפיקוח. השופטת הסכימה עם החוסכים המוחים כי קשה להבין איך לא זוהתה הבעיה מוקדם יותר. המאבק בין החוסכים למנהל המיוחד ממשיך, כשהכרעה צפויה בהמשך לגבי עתיד הכספים והזכויות של החוסכים השונים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אוי האלטרנטיב האלטרנטיב....
    יורי 05/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם רק הייתם יודעים מיהם מנהלי הכספים שם.... פשוט לא הייתם נרדמים. ושלא יחרטטו אתכם. אפיק מאוד מסוכן והנזילות.... והתשואות... שלא תדעו.
    סגור
  • 1.
    הגאונים השקיעו בקרנות אלטרנטיביות
    יואב 05/2024/10
    הגב לתגובה זו
    2 1
    כשבטח אמרו להם שהם מאוד נזילות רק שבפועל יכול לקחת כמה חודשים עד שתפגש עם הכסף(במקרה הטוב). שלא לדבר על התשואות שהקרנות האלה עושות…
    סגור