השוק

חברת טבע במהלך ענק: תשקיע 10 מיליון דולר בסטארטאפים ישראלים

חברת טבע הודיעה במסגרת אירועי כנס ביומד 2024, על השקעה בהיקף של 10 מיליון דולר ב-Sanara Capital, קרן הטכנולוגיה הרפואית (Health-Tech) מקבוצת 'סנארה' – שפועלת לצד Sanara Ventures, ומשקיעה בסטארט-אפים ישראלים בתחומי הבריאות
מערכת ice | 
מנכל טבע ריצארד פרנסיס (צילום סיוון פרג)
טבע תעשיות פרמצבטיות בע"מ הודיעה במסגרת אירועי כנס ביומד 2024, על השקעה בהיקף של 10 מיליון דולר ב-Sanara Capital, קרן הטכנולוגיה הרפואית (Health-Tech) מקבוצת 'סנארה' – שפועלת לצד Sanara Ventures, בה טבע שותפה ומשקיעה (יחד עם פיליפס), מזה קרוב לעשור.
השקעה זו עולה בקנה אחד עם מחויבותה של טבע לחדשנות, אשר באה לתמוך באסטרטגיה שלה "חוזרים לנתיב של צמיחה" (Pivot to Growth), תוך הבעת אמון ומתן רוח גבית לאקוסיסטם הישראלי בתחום הביוטק והביומד.    
Sanara Capital היא קרן הון סיכון, בהיקף של עשרות מיליוני דולרים המשקיעה בסטארט-אפים ישראלים בתחומי הבריאות הדיגיטלית, Bio-Convergence (שילוב בין דיסציפלינות מעולמות הביולוגיה וההנדסה) ומכשור רפואי, בסבבי השקעה A-B, לאחר אינקובציה. הקרן שהוקמה לפני כשנתיים, השקיעה עד כה ב-6 חברות (3 מתוכן מחממת Sanara Ventures ו-3 חיצוניות).
Sanara Capital ממשיכה ומשלימה את פלטפורמת ההשקעות הוותיקה Sanara Ventures, המתמקדת בתחומי הבריאות הדיגיטלית והמכשור הרפואי, ומונה כיום כ-20 סטארטאפים (בעיקר בשלבי ה-Seed). אסף ברנע משמש כמנכ"ל קבוצת ההשקעות 'Sanara Ventures' ו-'Sanara Capital'. 
"האסטרטגיה של טבע – "חוזרים לנתיב של צמיחה" – והאמונה שלנו ביזמות ובחדשנות, המאפיינת את האקוסיסטם הישראלי בתחומי הביומד, הובילו אותנו להחלטה להגדיל את השקעותינו בקבוצת 'סנארה', שבפורטפוליו של 2 הקרנות שלה, ישנם טכנולוגיות ומוצרים סינרגטיים לפעילותה של טבע, בפרט בעולמות המו"פ, אשר להם ערך טיפולי רב למטופלים ופוטנציאל עסקי", אמר היום (חמישי) אלי כליף, סמנכ"ל הכספים הגלובלי של טבע.
ד"ר דנה בר און מנהלת 'טבע אקדמיה', פרופ' רונית סצ'י-פאינרו, אוניברסיטת ת"א, נשיא ומנכ"ל טבע ריצ'רד פרנסיס, פרופ' עודד רכבי (אוניברסיטת ת"א), ומנהל המו"פ הגלובלי של טבע, ד"ר אריק יוז (צילום: סיוון פרג)
כליף הוסיף: "אנו מאמינים כי השקעותינו הרבות והמתמשכות בחדשנות הישראלית, שבאות לידי ביטוי, בין היתר, במעל ל-30 פרויקטים משותפים עם טובי החוקרים והחוקרות באקדמיה הישראלית לפיתוח תרופות חדשניות, שיתופי פעולה מחקריים עם סטרטאפים מובילים – כולל השותפות שלנו במעבדת החדשנות של AION Labs העושה שימוש בבינה מלאכותית ובטכנולוגיות מחשוב ענן לשיפור יכולות הפיתוח של תרופות, וכעת בהשקעה בחברות הפורטפוליו של Sanara Capital, יישאו פרי בעתיד, ויסייעו לטבע במסע הצמיחה שלה".
במיוחד בתקופה זו – תומכים באקו-סיסטם החדשנות הישראלית, עם נוכחות חזקה בכנס הביומד: במסגרת כנס הביומד, הוזמנו מנכ"ל ונשיא טבע הגלובלית ריצ'רד פרנסיס ומנהל המו"פ הגלובאלי של החברה, ד"ר אריק יוז לשאת דברים כדוברים מרכזיים.
הרצאתו של ריצ'רד "Serving Patients in Israel and Around the World" עסקה באסטרטגיה החדשה של טבע שסייעה לחברה לחזור לקדמת הבמה בתעשיית הפארמה העולמית, ובהשפעתה המשמעותית על המטופלים בכל רחבי העולם, ועל המטופלים והחברה בישראל בפרט, כחלק מתמיכתה הנרחבת של טבע בבריאות הגופנית ובאיתנות הנפשית של המטופלים והמטופלות בישראל לאחר מתקפת 7 באוקטובר.
הרצאתו של ד"ר אריק יוז “AI-Powered Innovation: How AI Aligns with Pharma’s R&D Strategy” עסקה בשימוש בכלים של AI לשם תהליכי מחקר ופיתוח של תרופות חדשניות, תוך שימת דגש על הפייפליין (צבר המוצרים בפיתוח) והפורטפוליו (צבר המוצרים המאושרים) החזקים של טבע.   
בנוסף, טבע יזמה מפגש אישי של הנהלת החברה עם בכירי קהילת הביומד בישראל, יזמים, מנהלי קרנות הון סיכון, אנשי אקדמיה מובילים ועוד, להעמקת ההיכרות ולבחינת שתופי פעולה עתידיים.
אריק יוז (צילום: סיוון פרג)
"מטפלים בנפש" גם באמצעות איתור והטמעת טכנולוגיות חדשניות: האירועים הקשים של 7 באוקטובר ומלחמת "חרבות ברזל" הגדילו בפתאומיות ובעשרות מונים את צרכי הבריאות (גוף ונפש) של ישראל. טבע התגייסה לעניין וקיבלה החלטה – שמעבר להגדלת התרומות לארגונים ועמותות כמו 'נט"ל', 'מד"א', 'חברים לרפואה' ו-'פתחון לב', ושעות ההתנדבות של עובדיה עבור החברה הישראלית, עליה לקדם תוכנית דגל משמעותית לטיפול בטראומה הלאומית – "מטפלים בנפש".
במסגרת התוכנית ההוליסטית, המתמקדת במטפלים ובאמצעותם מבקשת להשפיע לטובה גם על ציבור המטופלים, בחנה החברה, על ידי צוות המורכב מאנשי מו"פ, פיתוח עסקי ומומחים מטעמה, עשרות טכנולוגיות ישראליות חדשניות לטיפול בטראומה, ולאחר תהליך "סינון" ראשוני, יזמה וערכה אירוע פיץ' מיוחד בהשתתפות המנכ"ל ובכירים נוספים למספר חברות סטארט-אפ ישראליות, כשבמקביל היא ממשיכה כל העת לבחון סטארט-אפים וטכנולוגיות להן פוטנציאל והיתכנות לסיוע למערך הטיפול בטראומה.
תוכנית "מטפלים בנפש" נועדה לחזק את חוסנה הנפשי של החברה הישראלית ולתמוך במטפלים המקצועיים, באמצעות ארבעה נדבכי פעולה חיוניים: הכשרת צוותים מקצועיים להתמחות בטיפול בטראומה ואתגרים נפשיים נוספים (בשיתוף 'הקואליציה הישראלית לטראומה') –  כ-400 מטפלים ומטפלות חדשים המתמחים בטראומה וב-PTSD הוכשרו, ובשנים הקרובות נכשיר אלפים נוספים. 
יצירת מרחבים בטוחים, כולל חיזוק מרכזי החוסן בדרום, ויצירת רשת תמיכה וירטואלית. בשבועות הקרובים טבע ו'הקואליציה הישראלית לטראומה' יחנכו את מרכז החוסן שהוקם באופקים, ותמיכה בעיבוי של טבע במרכז החוסן באשקלון.  
איתור, תמיכה בפיתוח ויישום של כלים חדשניים וטכנולוגיים לטיפול בטראומה. אירוע הפיץ' שנערך בכנס הביומד הינו חלק מנדבך זה. העלאת מודעות לתחום הטיפול בנפש והחוסן הנפשי ויצירת מאגר מידע פתוח למטפלים מקצועיים ולציבור הרחב.
"טבע אקדמיה" – מעל ל-30 שת"פ לפיתוח תרופות חדשניות 
בנוסף, משלחת של בכירי טבע בראשות מנכ"ל החברה ומנהל המו"פ הגלובלי שלה ובליווי החוקרת הבינלאומית וחברת דירקטוריון טבע, פרופ' רונית סצ'י-פאינרו, למעבדות באוניברסיטת ת"א על מנת להתעדכן ולעקוב מקרוב אחר התקדמות הפרויקטים ושתופי הפעולה של החברה עם המעבדות ולפגוש פנים אל פנים את החוקרים והחוקרות אשר מפתחים יחד עם טבע תרופות חדשניות בתחום האימונולוגיה (אוטואימוניות וסרטן) ומחלות מערכת העצבים המרכזית. 
במהלך הביקור, נפגשה הנהלת טבע גם עם מספר חברות סטארט-אפ המשתפות פעולה עם טבע סביב מחקרים משותפים. אחת מהן היא MetaSight המשתפת פעולה עם טבע בנושא ביומרקרים לזיהוי תגובתיות לתרופות החדשניות השונות של טבע.
במסגרת "טבע אקדמיה" טבע יצרה יותר מ-30 שיתופי פעולה עם מיטב המעבדות והחוקרים והחוקרות באקדמיה בישראל (ממכון וייצמן, הטכניון, אוניברסיטת ת"א, האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת בן גוריון שבנגב ובר אילן) כדי לפתח במשותף תרופות פורצות דרך, בין היתר, בתחומי האימונולוגיה ומערכת העצבים המרכזית (Immunology and Neuroscience).
חלק מהפרויקטים המשותפים נתמכים גם על ידי הרשות לחדשנות. טבע מסרה כי היא "מקווה ששיתופי פעולה אלו יחזקו את אסטרטגית הצמיחה של החברה לצד מתן רוח גבית חזקה למדע הישראלי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה