השוק
בזכות הנדל"ן: הרווח של חברת הטואלטיקה מזנק ב-90%
שניב העוסקת בעיקר בייצור של מוצרי נייר, טואלטיקה וקוסמטיקה מדווחת על זינוק חד ברווח ברבעון - דווקא שיערוכים חיוביים של נכסי הנדל"ן שלה, כשבמקביל מדווחת החברה על מגעים לעסקה משמעותית
חברת שניב העוסקת בייצור מוצרי נייר, ניקוי, טואלטיקה, קוסמטיקה ומוצרים לרכב ולתעשיה מדווחת על זינוק של כמעט פי 2 ברווח הנקי ברבעון השני, ל-8.4 מיליון שקל לעומת 4.4 מיליון שקל, ודווקא בזכות פעילות הנדל"ן שלה, בזכות שיערוכים חיוביים שם.
פעילות הנדל"ן של שניב ממשיכה להוות השפעה חיובית על הדוחות - בשנה שעברה פיצלה החברה את פעיות הנדל"ן שלה, שכללה 5 נכסים בשטח כולל של 58 דונם, כולל המרלו"גים והמשרדים של החברה, ורשמה גידול של 61 מיליון שקל בהון.
כעת מדווחת החברה כי היא נמצאת במשא ומתן מתקדם עם צד ג' למכירת 51% ממניותיה של שניב נדל"ן תמורת כ- 54-58 מיליון שקל. להערכת החברה הרווח הצפוי, לאחר מס, מהעסקה הינו כ- 5-8 מיליון שקל והתזרים מזומנים, נטו הצפוי לחברה הינו כ- 44-47 מיליון שקל.
מניית שניב נסחרת לפי שווי של 377 מיליון שקל אחרי עלייה של 43% השנה ושל 72% בשנה האחרונה.
"אנו מציגים רבעון טוב, עם המשך צמיחה דו ספרתית בהיקף הפעילות בעיקר בעקבות צמיחה חזקה במגזר מוצרי הנייר ובמגזר מוצרי ניקיון רכב וטיפוח אישי", מסר פסח ברנט, מנכ"ל שניב. "זאת, לצד תרומה חיובית של שערוך נכסי הנדל"ן המניב שלנו לשורת הרווח של החברה. במקביל, דיווחנו היום על משא ומתן מתקדם עם צד ג' למכירת 51% ממניותיה של שניב נדל"ן.
בכוונתנו להמשיך לפעול להגדלה עקבית של נתחי השוק שלנו תוך שיפור הרווחיות, וזאת ע"י שלושת מנועי הצמיחה העיקריים - הרחבת ייצור ומכירות של מוצרי הסופר פרימיום TNX, הרחבת מותג הפרימיום טאצ' והמשך מובילות שוק בתחום המותג הפרטי לצד הפעלת הקו החדש במפעל לייצור מוצרי נייר לשוק המוסדי".
ברנט מונה לתפקיד המנכ"ל בשנת 2008, כשהחברה הפסידה כ-10 מיליון שקל בשנה, ומאז הפך אותה לחברה רווחית ואחת מהבולטות בתחום בישראל.
ההכנסות של שניב ברבעון גדלו בכ-15.4% והסתכמו בכ-234.9 מיליון שקל, לעומת כ-203.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. הגידול בהכנסות נובע בעיקר מגידול בהיקפי הפעילות במגזר מוצרי הנייר ובמגזר מוצרי ניקיון רכב וטיפוח אישי, לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
הכנסות מגזר מוצרי הנייר גדלו בכ-14.1% והסתכמו בכ- 107.8 מיליון שקל לעומת כ-94.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. הכנסות מגזר מוצרי ניקיון, רכב וטיפוח אישי גדלו בכ-21.6% והסתכמו בכ- 93.1 מיליון שקל לעומת כ- 76.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. הכנסות מגזר אלומיניום וחד פעמי גדלו בכ-4.2% והסתכמו בכ- 33.9 מיליון שקל לעומת כ- 32.5 מיליון שקל אשתקד.
הרווח הגולמי ברבעון גדל בכ-0.7% והסתכם בכ-55.6 מיליון שקל (כ-23.7% מההכנסות) לעומת כ-55.2 מיליון שקל (כ-27.1% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. הרווחיות הגולמית ירדה כתוצאה מעלייה במחירי חומרי הגלם ומהתייקרות במחירי התשומות בכלל מגזרי הפעילות וכן מגידול בהוצאות השכר בגין עליית שכר המינימום בין התקופות המדווחות.
הרווח התפעולי ברבעון גדל בכ-51.2% לכ-17.2 מיליון שקל (כ-7.3% מההכנסות), לעומת כ-11.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (כ-5.6% מההכנסות). העלייה ברווח התפעולי נובעת בעיקר משערוך נדל"ן להשקעה במגזר הנדל"ן ומשיפור ברווח התפעולי ברבעון השני השנה במגזר מוצרי הנייר לעומת הרבעון הראשון השנה, זאת לעומת מגמה הפוכה במגזר מוצרי ניקיון ורכ וטיפוח אישי ומוצרי האלומיניום והחד-פעמי בהם חלה ירידה קלה ברווח התפעולי ברבעון השני לעומת הרבעון הראשון השנה.
הרווח התפעולי של מגזר מוצרי הנייר גדל בכ-9.3% לכ-11.3 מיליון שקל (כ-10.5% מהכנסות המגזר) לעומת כ-10.3 מיליון שקל ברבעון המקביל (כ-10.9% מהכנסות המגזר).
הרווח התפעולי של מגזר מוצרי ניקיון, רכב וטיפוח אישי הסתכם בכ-6.2 מיליון שקל (כ-6.7% מהכנסות המגזר) לעומת כ-6.5 מיליון שקל ברבעון המקביל (כ-8.4% מהכנסות המגזר). השחיקה ברווחיות על אף הגידול במכירות, נבעה בעיקרה כתוצאה מהתייקרות חומרי הגלם והתשומות והוצאות השילוח.
הרווח התפעולי של מגזר אלומיניום הסתכם בכ-4.2 מיליון שקל (כ-12.4% מהכנסות המגזר), בדומה לאשתקד. ה-EBITDA המאוחד (ללא חברות כלולות) ברבעון הסתכם בכ-24.2 מיליון שקל (כ-10.3% מסך ההכנסות), לעומת כ-24 מיליון שקל (כ-11.8% מסך ההכנסות), ברבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA של חברת יאן תחבורה, שהינה חברה כלולה ותוצאותיה אינן מתאחדות עם שאר החברות הבנות, הסתכם ברבעון לכ-8.1 מיליון שקל לעומת 6.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-31.7%.
הוצאות המימון נטו ברבעון הסתכמו בכ- 5.8 מיליון שקל לעומת כ-5.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
עוד ב-
החוב הפיננסי נטו של החברה הסתכם, ליום 30 ביוני, 2025 לכ-324 מיליון שקל (כ-98 מיליון שקל בגין פעילות הנדל"ן וכ-226 מיליון שקל בגין הפעילות התעשייתית), לעומת כ-296 מיליון שקל לסוף שנת 2024. הגידול בחוב נובע בעיקר מגידול חד בהון החוזר, נטו, כתוצאה מגידול בהיקפי הפעילות בכלל תחומי הפעילות התעשייתית.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



