השוק

"מניית שופרסל תזנק ב-25%, רמי לוי ב-13%"

שתי ענקיות הקמעונאות הציגו דוחות מעורבים לרבעון השלישי, אך אנליסטית הקמעונאות של בית ההשקעות IBI, יובל גור אריה, עדיין רואה פוטנציאל בשתיהן - אלו הסיבות לאופטימיות
רוי שיינמן |  1
שופרסל, רמי לוי (צילום יונתן בלום, shutterstock, באדיבות המוצולם)
יובל גור אריה, אנליסטית קמעונאות ב-IBI, מאמינה שלמרות התוצאות הפושרותשל שופרסל ברבעון השלישי, המניה עדיין מציעה פוטנציאל עלייה משמעותי של כ-25%. במקביל, היא רואה ברמי לוי, שהציגה תוצאות חזקות, הזדמנות לעלייה של כ-13%. שתי ההמלצות - תשואת יתר - אך הסיפורים מאחוריהן שונים.
הדוחות של שופרסל לרבעון השלישי היו חלשים בכל הפרמטרים המרכזיים. ההכנסות צנחו ב-9.2% לכ-3.7 מיליארד שקל, המכירות בחנויות זהות ירדו ב-10.4%, והרווח התפעולי לפני אחרות נסוג מ-6.5% ל-6%.
הרווח הנקי ירד מ-238 מיליון שקל ל-168 מיליון שקל, אם כי חלק מהפער נובע מרווח חד-פעמי ממכירת מניות פייבוקס בשנה שעברה.
אבל גור אריה לא נבהלת. בעיניה, שופרסל נמצאת בעיצומו של תהליך טרנספורמציה עמוק שכבר מניב פירות ברמת הרווחיות הגולמית.
שיעור הרווח הגולמי עלה מ-28.5% ל-29.6%, בזכות צמצום פחת סחורות, שיפור בתנאי הסחר והעלאות מחירים. זה המדד המרכזי שמעיד שההתייעלות עובדת.
האנליסטית מונה שורה של מהלכים שצפויים להמשיך ולשפר את הרווחיות: הסבת 22 סניפים לפורמט "יוניברס" (מתוך 30 מתוכננים עד סוף השנה), השקת תכנית ההטבות SBOX שתשפיע בעיקר ב-2026, השקעה במותג הפרטי ומשלוח "מהיום להיום" באונליין.
בנוסף, היא מצביעה על חיסכון צפוי של 150-300 מיליון שקל בהוצאות הוניות בשנה, לצד אופטימיזציה לוגיסטית ורכישת משאיות למעבר להובלה עצמאית.
גור אריה מעריכה ששופרסל תגיע לרווחיות תפעולית של כ-7% בטווח של 2-3 שנים, לעומת 6% ברבעון האחרון. היא גם רואה בזרוע הנדל"ן של החברה, תחת המותג LARO, מנוע הכנסות נוסף שאינו תלוי בקמעונאות. בשורה התחתונה, היא עדכנה את מחיר היעד מ-50.8 שקל ל-47.7 שקל למניה - עדיין אפסייד של כ-25% ממחיר המסחר הנוכחי.
בצד השני עומדת רמי לוי, שהציגה תוצאות טובות בכל הקריטריונים. ההכנסות צמחו ב-4% לכ-2.04 מיליארד שקל, בתמיכת שלושה סניפי דיסקאונט חדשים ו-12 סניפי פארם. הפדיון לחנויות זהות נותר יציב, והחברה הציגה שיפור מפתיע ברווחיות הגולמית - מ-23.1% ל-24.2% - הודות לשיפור בתנאי הסחר ולגידול בפעילות היבוא.
הרווח התפעולי עלה ב-13.7% לכ-101 מיליון שקל, כאשר שיעורו זינק מ-4.6% ל-5%. האנליסטית מייחסת את השיפור להטמעת הקופות החכמות שחוסכות בעלויות כוח אדם, ולמכירות הגבוהות של רשת גוד פארם שמתאפיינת ברווחיות גבוהה יותר.
עם זאת, הרווח הנקי ירד מ-66 מיליון שקל ל-55 מיליון שקל, בעיקר בגלל הוצאות מימון של 29 מיליון שקל (לעומת 1.4 מיליון במקביל) - תוצאה של ירידה בשווי ניירות ערך ועסקאות הגנה על שער הדולר.
גור אריה מצביעה על מספר מנועי צמיחה: הרחבת רשת הסניפים במזון ובפארם, חיזוק פורמט "רמי לוי בשכונה" (עשרות סניפים מתוכננים), והפיכת קופיקס לפרטית. היא גם מציינת שנתח המותג הפרטי עלה ל-27.3% מ-26.3%, בעוד שהחברה צמצמה בכוונה את הפעילות המקוונת ב-1% בשל מחסור בעובדים.
האנליסטית מעריכה שרמי לוי תמשיך לנהל מבצעי עומק שמושכים לקוחות, תוך שהיא שומרת על אסטרטגיית "הסל הזול ביותר". היא עדכנה את מחיר היעד ל-403 שקל למניה - אפסייד של כ-13%.
שתי החברות מציגות נרטיבים שונים: שופרסל בשלב ביניים של טרנספורמציה עם כאב בהכנסות אך שיפור ברווחיות, ורמי לוי בצמיחה יציבה עם שמירה על האסטרטגיה. שתיהן, לפי גור אריה, מציעות ערך למשקיעים - השאלה היא איזה סיפור מדבר יותר אליכם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קשקוש דברים על שופרסל
    להתפכח 12/2025/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין קונים גברת, נטשו ולא יחזרו עד שהאחים אמיר יצאו מניהול הרשת
    סגור